Predsedavajući kompanijom Toyota, Akio Tojoda, predstavlja veoma retkog čoveka, šefa proizvođača automobila koji zaista voli četvorotočkaše, obožava da ih vozi, trka se sa njima i unosi zabavu na tržište kako bi i drugi ljudi mogli da dele njegovo uživanje...
Velikim delom čitav svet može zahvaliti Tojodinom uticaju zbog toga što danas posedujemo GR86, GR Corolla i GR Yaris modele, pa čak i činjenicu da je Prius danas brz i veoma lep automobil, štedljiv i zabavan za vožnju.
Unuk osnivača kompanije, Kičiroa Tojode, postao je glavni zamajac tokom poslednje dekade i polako pretvara japanskog proizvođača u nešto što se može rangirati prvim mestom po pitanju prodaje na globalnom nivou, koji je, kako bi stigao do te pozicije, bio primoran da prodaje prilično dosadne automobile, odnosno u brend koji shvata kako možete tonu metala pretvoriti u nešto više od obične "bele tehnike".
Međutim, tokom jednog intervjua prošlog meseca, tokom Japan Mobility Show sajma automobila u Tokiju, Tojoda, koji je istupio sa svoje dugogodišnje funkcije izvršnog direktora i predsednika početkom godine, postavši predsedavajući izvršnim odborom, priznaje da dileri imaju noćne more vezano za potencijalno vraćanje kompanije njenim dosadnim načinima kreiranja automobila.
„Konstantno se pribojavam da će se Toyota vratiti nazad i postati svakodnevna kompanija“, izjavio je Tojoda novinarima. „Kada se ovaj strah proširi kroz ovoliko veliki broj ljudi, tada će već biti kasno. Čak i sa titulom predsedavajućeg, trebalo mi je oko četrnaest godina da promenim kompaniju Toyota, ali stvari se mogu vratiti na staro u treptaju oka.“
Tojoda se prisećao šoka koji je doživeo kada mu je rečeno da je Lexus dosadan, prilikom predstavljanja 2013 GS modela na Pebble Beach događaju održanom 2011. godine, izjavljujući da je u tom momentu njegova želja za stvaranjem boljih automobila postala nezaustavljiva, uprkos tome što čak ni njegovi dizajnerski timovi nisu smatrali da je nešto potrebno menjati.