Sistemi za sprečavanje prekoračenja brzine od sada u svim novim evropskim modelima

Nedavno potvrđena zabrana motora sa unutrašnjim sagorevanjem označava kraj jedne ere i ostavlja vozačima u Evropi svega 15 godina da kupe nove benzinske modele performansi iz svojih snova...

Međutim, zahvaljujući drugom delu ovog pravnog akta, koji stupa na snagu ove godine, vozačima na starom kontinentu ostaje još manje vremena da uživaju u svojim modelima na način na koji žele. Od ovog jula, najnovija vozila koja stupaju na tržište, tačnije modeli koji stižu nakon 22.07.2022. godine, moraju biti opremljena Intelligent Speed Assistance sistemom. Pored toga, od  jula 2024. godine ovo pravilo će biti primenjeno na svakom novom modelu prodatom u Evropi, nevezano sa tim kada je njegova linija predstavljena.

Evropska Unija je došla do četiri različita tipa tehnologija za onemogućavanje visokih brzina, od kojih proizvođači mogu odabrati tri, dok su se pojedini inicijalno opredelili i za više od jedne. Na najdosadnijem delu skale nalazi se zvučno upozorenje, koje će se oglasiti kako bi upozorilo vozača da putuje iznad dozvoljenog ograničenja, pri čemu automobil prepoznaje tu granicu čitajući znakove ili putem GPS podataka o trasi koji se konstantno učitavaju.

Ukoliko proizvođač automobila smatra kako ovo nije dovoljno za odvraćanje vozača od prekoračenja brzine, onda može uvesti i vibraciono upozorenje vozačima, slično onom koju već dobijamo sa sistemima upozorenja o napuštanju trake. Od ovog heptičkog sistema stvari se pretvaraju u Velikog Brata, jer bi bazna verzija sledeće funkcije mogla aktivno gurati pedalu gasa nazad ka vozačima kako bi osigurala smanjivanje brzine i poštovanje ograničenja, dok bi najkontraverznija opcija mogla da ukloni mogućnost pedale da ubrza vozilo, nevezano sa tim koliko je snažno pritisnuta, nakon što je ograničenje dostignuto.

Na svu sreću po vozače koji su zabrinuti za oduzimanje mogućnosti ličnog odlučivanja kada su za volanima svojih modela, nove tehnologije će moći da budu isključene ili zaobiđene. Ukoliko i dalje budete želeli da vozite brže od onoga što zakon dozvoljava, moći ćete. S obzirom da tehnologija prepoznavanja putnih znakova nije nepogrešiva, ništa nam ne može garantovati da će ovi sistemi raditi kako je predviđeno sve vreme.

Pojedini vozači, uključujući i one koji već koriste manualno postavljene brzinske limitere u modernim vozilima, neće biti previše opterećeni ovim novim pravilima, ali ostali već iznose svoje nezadovoljstvo jer oni njih vide kao prisilno predavanje volana tehnologiji na putu koji nas čini sve bližim masovnom prihvatanju autonomnih automobila.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group