Prvi modeli automobila kompanije Honda predstavljali su prave bisere za vožnju

Više slika

Više slika

Za automobil dovoljno mali kako bi se sakrio iza modela Miata, visokog tona koji vas može podsetiti na zvuk motocikla - inicijalno kreiran sa lancem i lančanikom, svet je oduvek sumnjao da se u Honda S800 automobilu krije jedan kvalitetan motocikl, radije nego automobilska tehnologija...

Međutim, sudeći prema svemu što smo mogli do sada videti, ali i poslednjem izdanju Revelations emisije sa Jasonom Kamisom, svet nikako nije bio u pravu. Uprkos tome što S serija kompanije Honda poseduje prednosti njene istorije kao proizvođača motocikala, inlajn četvorocilindraš koji zapravo pokreće S800 liniju, kao i roudstere koji su usledili nedugo potom, ne poseduje nikakve zajedničke tačke sa motociklima ovog brenda iz iste ere.

Vodom hlađeni motor sa 791cc i dva bregasta vratila u glavi, veoma se razlikuje od vazdušno hlađenih dvocilindraša koji su napajali Honda motocikle iz tog vremena. Zapravo, između 1957. i 58. godine, japanski proizvođač zaposlio je gotovo pedeset novih inžinjera radi pokretanja različitih automobilskih i kombi projekata.

Motor koji je na kraju ugrađen u S800 modele posedovao je nezavisne usisnike vazduha i mogao je vrteti sve do neverovatnih 9.500 rotacija u minuti. Kasnije je čitava S800 linija ograničena na 8.500 rpm, ali je nastavila da predstavlja pravo zadovoljstvo za vožnju.

Sudeći prema Kamisi, ovaj motor poseduje iznenađujuće mnogo snage uprkos svojoj maloj veličini, ali moramo imati na umu da zbog toga on u najvišem stepenu prenosa pri sto na sat razvija oko 5.000 rpm, a radi poređenja moramo napomenuti da Viper može dostići ovu brzinu i obrtaje u prvoj brzini.

Ali pošto teži svega 771 kg, ili gotovo 456 kg više od modela BRZ sa kojim ga ovde upoređuju, ova mašina i dalje može dostići 160 km/h. Ovo dodatno znači da kočnice iz šezdesetih godina nisu nimalo zastrašujuće i da je nedostatak servo letve zapravo u slučaju ovog modela prednost.

Za sve ljubitelje Honda modela i malih automobila uopšteno, pionirski S opseg japanskog proizvođača predstavlja pravu poslasticu nevezano sa pažnjom koju njegovi modeli dobijaju.

N.Đ.

Izvor: Carscoops

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group