Proizvođači superautomobila tragaju za jednostavnijim rešenjima

Era potpuno električnih superautomobila i hiperautomobila polako stiže na tržište, dok se proizvođači koji pokušavaju da podignu performanse na viši nivo često okreću manjim EV specijalistima...

Jedan od ovih malih proizvođača jeste i britanska firma YASA koja je nedavno kupljena od strane brenda Daimler. YASA već snabdeva motorima kompanije kao što su Ferrari, Koenigsegg i neimenovanog britanskog proizvođača superautomobila i uskoro će biti zvanični dobavljač električnih agregata za Mercedes-AMG. YASA aksialni električni motrori manji su u veličininama do upravljača i ravni su, što znači da su takođe dosta lakši i efikasniji od nešto konvencionalnijih radijalnih fluks jedinica. YASA motor je takođe uljno hlađen i već se koristi u modelima Ferrari SF90 Stradale i 296 GTB.

Drugi britanski proizvođač motora, kompanija Saietta, takođe razvija svoje lične vodeno hlađene aksijalne fluks jedinice i proizvodiće ih za azijsko tržište motocikala. Razgovarajući sa novinarima Rojtersa, direktor komercijale Saietta, Grejem Lenden, izjavio je da je proizvođačima potrebna pomoć kada se radi o električnim pogonskim sklopovima. "Ovi proizvođači poznaju motore sa unutrašnjim sagorevanjem do poslednjeg šrafa, ali ne znaju previše o električnim pogonskim sklopovima i potreban im je neko ko će im utabati put."

YASA tvrdi kako će spustiti troškove aksijalnih fluks električnih motora tako da ih Daimler može koristiti u čitavom opsegu modela. Naravno, motor električnog vozila samo je deo čitave jednačine. Super i hiperautomobili poznati su po tome što je težina njihov neprijatelj i svi proizvođači tragaju za načinima da smanje kilažu teških baterijskih pakovanja, uglavnom skidajući težinu sa drugih delova automobila kako bi je nadomestili.

Na primer, Rimac Nevera poseduje karoseriju i šasiju kreiranu od ugljeničnih vlakana, pri čemu su baterije ovog automobila uključene u njegovu strukturu, dok je platforma Lotus Evija modela, sa druge strane, kreirana od lagane legure aluminijuma, kako bi redukovala kilažu automobila. Sudeći prema potpredsedniku odeljenja za inovaciju i tehnologiju Slik-FAW kompanije, koja planira da prodaje i gradi široki opseg sportskih električnih automobila u Italiji, Robertu Fedeliju: "Smanjivanje težine je daleko važnije od visokih nivoa snage".

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group