Proizvođači jednoglasno protiv sumanutih Euro7 standarda Unije

Evropska komisija je možda zagrizla više nego što može sažvakati i previše je optimistična kada je u pitanju dodavanje troškova vozilima kako bi odgovarala Euro 7 standardima...

Nova studija izvedena od strane Evropskog udruženja proizvođača automobila, sugeriše da su realne cifre ovakvih sumanutih poteza zapravo četiri do čak deset puta veće u zavisnosti od segmenta iz kog vozilo dolazi.

Ono što je još značajnije, sudeći prema istraživanju izvedenom od strane Frontier Economics, direktni troškovi po automobilu koji pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem rastu za 1.862 evra u slučaju benzinaca i za 2.629 evra kada je reč o dizelašima, što je deset i pet puta više u poređenju sa ’zvaničnim’ procenama.

Na sličan način, Euro 7 ’poboljšanja’ koštaju autobuse i transportna vozila sa dizel agregatima neverovatnih 11.707 evra više, važno je zapamtiti da ovde govorimo po jedinici, odnosno četiri puta više od cifre koju je sugerisala Evropska komisija.

Studija procenjuje da su direktni troškovi proizvodnje vozila potrebni za opremanje i investiranje u novu tehnologiju preneseni direktno u povećanje cene, tako da će kupcima definitivno probušiti džepove. Štaviše, industrija procenjuje da će Euro 7 agregati povećati potrošnju goriva za 3,5%, što je ekvivalent dodatnim 650 evra za automobile i kombije i oko 20.000 evra za dugoprugaška teretna vozila tokom njihovog životnog ciklusa.

Prošle godine, direktor kompanije Volkswagen, Tomas Šafer, izjavio je da troškovi potrebni kako bi automobil podlegao striktinijim Euro 7 regulacijama mogli porasti do 5.000 evra po jedinici. Ovo povećavanje troškova efektivno bi poslalo gradske i supermini modele, sa motorima unutrašnjeg sagorevanja, na smetlište istorije.

Slično ovom stavu, izvršni direktor Škode, Klaus Zelmer, nedavno je komentarisao da bi vozila koja trenutno koštaju 15.000 evra, u Euro 7 eri kupcima iz džepa izbijala između 18.000 i 22.000 evra. Kao rezultat svega, pojedini proizvođači su krenuli da povlače svoje ICE automobile iz manjih segmenata, kako bi ih zamenili daleko profitablilnijim električnim modelima.

Evropsko udruženje proizvođača automobila naglašava da EU trenutno poseduje najsveobuhvatnije i najstrože standarde po pitanju zagađenja na planeti i da su postojeći Euro 6/VI standardi emisija izduvnih gasova već na nivou koji su gotovo nemerljivi.

Iz tog razloga, udruženje proizvođača veruje da Euro 7 ne predstavlja pravi put u budućim smanjenjima emisija, jer će ona doneti navodno ekstremno nizak ekološki uticaj pri neverovatno visokoj ceni. Udruženje veruje da je alternativno rešenje u fokusu Evropske Unije na tranziciju industrije u eru elektrifikacije, istovremeno menjajući stara vozila dosta efikasnijim Euro 6/VI modelima.

Euro 7 standardi trebalo bi da budu prisilno uvedeni u sve nove automobile i kombi vozila koja će se prodavati od jula meseca 2025. godine nadalje. Oni zahtevaju niže NOx emisije za 35% i 13% manje čestica iz izduvne grane u poređenju sa Euro 6 standardima, pored toga, električno grejani e-katalizatori i dijagnostički sistem u putničkoj kabini biće zaduženi za konstantno praćenje svega što iz modela izlazi.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group