Evropska komisija je možda zagrizla više nego što može sažvakati i previše je optimistična kada je u pitanju dodavanje troškova vozilima kako bi odgovarala Euro 7 standardima...
Nova studija izvedena od strane Evropskog udruženja proizvođača automobila, sugeriše da su realne cifre ovakvih sumanutih poteza zapravo četiri do čak deset puta veće u zavisnosti od segmenta iz kog vozilo dolazi.
Ono što je još značajnije, sudeći prema istraživanju izvedenom od strane Frontier Economics, direktni troškovi po automobilu koji pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem rastu za 1.862 evra u slučaju benzinaca i za 2.629 evra kada je reč o dizelašima, što je deset i pet puta više u poređenju sa ’zvaničnim’ procenama.
Na sličan način, Euro 7 ’poboljšanja’ koštaju autobuse i transportna vozila sa dizel agregatima neverovatnih 11.707 evra više, važno je zapamtiti da ovde govorimo po jedinici, odnosno četiri puta više od cifre koju je sugerisala Evropska komisija.
Studija procenjuje da su direktni troškovi proizvodnje vozila potrebni za opremanje i investiranje u novu tehnologiju preneseni direktno u povećanje cene, tako da će kupcima definitivno probušiti džepove. Štaviše, industrija procenjuje da će Euro 7 agregati povećati potrošnju goriva za 3,5%, što je ekvivalent dodatnim 650 evra za automobile i kombije i oko 20.000 evra za dugoprugaška teretna vozila tokom njihovog životnog ciklusa.
Prošle godine, direktor kompanije Volkswagen, Tomas Šafer, izjavio je da troškovi potrebni kako bi automobil podlegao striktinijim Euro 7 regulacijama mogli porasti do 5.000 evra po jedinici. Ovo povećavanje troškova efektivno bi poslalo gradske i supermini modele, sa motorima unutrašnjeg sagorevanja, na smetlište istorije.