Porsche remontuje fabriku radi kreiranja novih električnih sportaka

Kompanija Porsche ulaže pola milijarde evra u svoju Zufenhausen fabriku kako bi je pretvorila u pogon za proizvodnju EV automobila, zadužen za sledeću generaciju potpuno električnih 718 Boxter i Cayman sportskih modela...

Nemački proizvođač autombila postavio je veoma ambiciozne ciljeve za svoje EV automobile, koji bi trebali da postanu trećina ukupne prodaje do 2025. godine i dve trećine do kraja ove decenije. Predstojeći električni Macan, koji će biti kreiran u Lajpcigu, definitivno će pomoći kompaniji Porsche da dostigne ove targete, ali će joj svakako biti potrebna pomoć njenih sportskih automobila.

Mission R koncept otrkiven u Minhenu prošle jeseni, kreiran je kao futuristički motorsport model, ali kada se ova mašina ogoli, dodaju joj se ekstravagantni aerodinamički dodaci, lepljive gume i trkački spreman enterijer, na pamet pada ideja koja nam tačno može predstaviti pravac u kome Boxter i Cayman modeli odlaze.

Veruje se da će ovi modeli biti bazirani oko iste PPE platforme VW Grupacije, koja se već nalazi ispod Macan EV modela, 718 blizanci biće dostuni jedino u elekričnoj varijanti, za razliku od 911 porodice, za koju izvori tvrde da će zadržati motore sa unutrašnjim sagorevanjem makar do kraja ove dekade. Nemački sajt Automobilwoche tvrdi da će proizvodnja u Zufenhausenu biti dooljno fleksibilna kako bi omogućila proizvodnju 718 i 911 serija istovremeno.

Ova publikacija tvrdi da će 718 električni modeli startovati sa proizvodnjom 2023. godine, kada će i Macan EV automobili krenuti da silaze sa linije u Lajpcigu. Međutim, ona takođe navodi i da planovi za potpuni remont Zufenhausen fabrike odloženi za sledeću godinu zbog kombinacije tehničkih komplikacija i dugog perioda koordinacije sa ostalim Volkswagen brendovima.

Car & Driver navodi da će električni 718 modeli biti dostupni u varijacijama sa jednim motorom koji će pokretati zadnju osovinu ili sa pogonom na svim točkovima, kao što možemo videti na Mission R automobilima. Koncept je posedovao motor od 429 ks u svom nosu i jedinicu dobru za 644 ks na zadnjoj osovini, koji su zajedno isporučivali 603 ks u standardnom i 1073 ks u kvalifikacionom modu.

Iako za sada nije poznato koliko će nova i prava 718 električna porodica biti blizu ovim ciframa, niti to da li će težiti ekstremno niskih 1.500 ks, možemo biti siturni da će deliti identičnu tehnologiju punjenja od 800 v, za koju kompanija Porsche tvrdi da može napuniti beteriju od pet do osamdeset posto u svega petnaest minuta.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group