Porsche i Audi povlače svoje električne modele zbog problema sa baterijama

Kompanije Audi i Porsche opozvaće 6.676 električnih modela zbog potencijalnih rizika od požara, dok je u centru problema moguće curenje unutar baterijskog pakovanja, koje može dovesti do termalnog događaja...

Dva nemačka brenda planiraju da u lokalnim predstavništvima provere sve modele podložne ovoj grešci i zatim pokrenu skupoceni projekat zamene kompletnih baterijskih pakovanja ukoliko se za tim ukaže potreba.

Sudeći prema kompaniji Porsche, njeni inžinjeri su postali svesni ovog problema prošle godine zbog izveštaja o redukovanim vrednostima izolacije u pojedinim Taycan baterijama. Kako je dalje zaključeno, prodor tečnosti u baterije predstavljao bi glavnog krivca za ovo. U septembru prošle godine, ovaj proizvođač je krenuo da ugrađuje dodatne zaptivače na svojim baterijskim proizvodima u okviru pogona dobavljača kako bi se ispravio ovaj problem.

U martu ove godine Porsche je dobio vesti o tome da pojedini automobili na svim tržištima još uvek poseduju ovaj problem sa curenjem tečnosti uprkos tome što je Terson zaptivač bio na mestu. Kako je istraga na ovu temu nastavljena, prošlog maja promenjeni su proizvodni protokoli baterijskih pakovanja kako bi se uključio odmah ovaj sistem zatvaranja. Od tada, nemački brend nije dobio ni jedan izveštaj o niskim vrednostima otpornosti i probijanju tečnosti u svojim baterijama.

Ovaj brend sada povlači 4.777 Taycan modela iz 2023. godine, u svim varijantama. Pored toga, Audi povlači 1.899 e-tron GT i RS e-tron modela, od kojih su svi jedinice iz 2023. godine. Procenjeno je da je svega dvesta automobila, odnosno 3% od ukupno 6.676 jedinica potencijalno podložno ovom problemu. Međutim, interesantno je to što obe kompanije ovaj poslednji opoziv nazivaju globalnim.

Predstavništva će biti zadužena za proveru i specijalne testove za probijanje tečnosti u baterijska pakovanja. ’Ukoliko testovi pokažu da postoji mogućnost curenja, baterija će biti promenjena’, stoji u zvaničnoj izjavi kompanija Porsche i Audi. 

Vlasnici mogu kontaktirati svoja lokalna predstavništva kako bi saznali da li su ili nisu njihovi modeli uključeni. Pored toga, ovi automobili poseduju ugrađene sisteme upozorenja ukoliko dođe do pada vrednosti otpornosti izolacije. Prvi deo sistema jeste aktiviranje žute lampice za upozorenje na kontrolnoj tabli, a ukoliko ove vrednosti nastave da padaju ovo svetlo će svoju boju promeniti u crveno, ali naravno nikako nije poželjno čekati da se ona promeni i svakako je potrebno otići kod ovlašćenog dilera pre nego što se to desi.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group