Nemačka testira sistem za punjenje električnih kamiona na autoputevima

Mercedes, Volvo i brojni drugi proizvođači svečano su objavili svoje planove za budućnost električnih kamiona, ali do sada smo mogli da vidimo samo dostavna vozila koja se kreću relativno kratkim relacijama...

Sa druge strane, u Nemačkom Lubeku krenuli su testovi idealnog rešenja za dugoprugaške kamionske relacije. U pitanju je tehnologija koja je ugrađena u autoput, ali uprkos tome što nije potpuno nova, ona svakako može pomoći prilikom rešavanja problema i omogućiti električnim kamionima da prelaze veće razdaljine. Upotrebom kablova nalik onim koje koriste trolejbusi i vozovi, kamioni jednostavno mogu koristiti električnu energiju iz lokalnih izvora kako bi dopunili svoje baterije.

Kablovi su postavljeni iznad prve trake autoputa, omogućujući kamionima da podignu svoje konektore koji klizaju po žicama, napajajući motore koji ih pokreću i puneći njihove baterije. Ovaj test je izvođen tokom gotovo dve godine i njega će pratiti drugi koji startuje sledeće godine.

Pošto konektor jednostavno kliza duž kablova, kamioni i dalje mogu koristiti svoju internu energiju, bilo da se radi o dizelu ili benzinu, kada je potrebno da prođu pored drugog vozila ili da se isključe sa autoputa. Međutim, u scenarijima kao što je transportovanje kontejnera iz luka do skladišta, kamioni bi mogli da pređu veći deo svog puta na lokalnom izvoru struje, potpuno uklanjajući potrebu za teškim baterijama.

Sudeći prema Janu Bačmanu, menadžeru projekta iz kompanije eHighway Lübeck, žice za napajanje bi mogle da prekriju trećinu nemačkih autoputeva, što je, kako on tvrdi, veliki pomak u redukovanju emisija gasova staklene bašte i njihovog smanjivanja u transportnoj industriji za dve trećine. Naravno, ovaj sistem će jedino funkcionisati za kamione koji uglavnom transportuju svoju robu autoputevima, ali odatle, manji kamioni koji prekrivaju kraće relacije, kao što je Mercedes eActros, mogu preuzeti robu.

Kao što je to slučaj sa svakim infrastrukturnim projektom, ovaj će takođe biti skupocen, ali sudeći prema profesoru Dejvidu Kebonu, profesoru mehaničkog inženjeringa na Kenbridu, postoje načini koji ga mogu isplatiti prodavanjem električne energije po ceni koja je dovoljno jeftina kako bi imala smisla za kamiondžije, istovremeno plaćajući inicijalne investicije i održavanje sistema.

Uprkos tome što ovo ni u jednom slučaju nije jedino rešenje koje može učiniti kamionski transport olakšanim na dužim distancama, postoji nešto veoma privlačno u jednostavnosti i praktičnosti ovog sistema, makar služio i kao obična podrška svim vozačima u budućnosti.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group