Lamborghini kategorički odbija upotrebu sintetičkih zvukova u svojim EV modelima

Više slika

Više slika

Električna vozila brendova kao što je Tesla već poseduju brzine i performanse superautomobila, tako da se mnogi stručnjaci pitaju gde u svemu tome može Lamborghini da se pronađe...

Sudeći prema poslednjim informacijama koje je izneo tehnički direktor brenda Roven Mor, italijanski gigant planira da održi emociju vozačkog iskustva kroz pravi zvuk.

Očigledno, zvuk predstavlja ključnu stavku većine superautomobila, ne samo onih kompanije Lamborghini, ali tranzicija na električni pogon donosi jezivu tišinu koju možete čuti, ali i osetiti tek kada vas automobil udari. Nevezano sa tim kako će neki budući električni Lamborghini modeli zvučati, Mor je izjavio da njegovi timovi rade u pravcu maksimalnog mogućeg izbegavanja veštačkih tonova, potvrđujući da je potpuno sintetička buka jednostavno neprihvatljiva za Lamborghini.

„Ono što je najveći problem sa sintetičkom bukom kao što je ona koju stvara Kia EV6 serija jeste osećaj da nemate nikakvog kontakta sa onim što automobil radi i šta određeni tonovi sugerišu da on radi“, izjavio je Mor. U naporima da se izbegne ovakvo grozno razdvajanje između pokreta i zvuka, za Lamborghini je pesma njihovih mašina jedna od najvećih briga kada je reč o uslovljenom prelasku na električna proizvodna vozila.

„Trenutno eksperimentišemo sa povećanjem frekvencija koje posedujemo u električnim motorima. Nešto je potrebno pojačati, nešto ukloniti, a nešto je veoma važno povezati koliko god je bliže moguće sa uslovima vožnje“, objasnio je direktor.

Što je najinteresantnije, Mor je uporedio ovo pojačavanje zvuka sa načinom na koji moderni motori sa unutrašnjim sagorevanjem poseduju tjunirane izduvne note koje takođe poboljšavaju i pojačavaju zvuk: „Ono što danas čujete iz automobila sa motorima unutrašnjeg sagorevanja mogu slobodno reći donekle je dizajniran zvuk takođe. Međutim, bazni zvuk dolazi iz nečega što je itekako stvarno u 99% slučajeva“.

Iako regularni proizvođači putničkih automobila ne ulažu previše resursa u tjuniranje nota svojih izduvnih grana, oni koji su više fokusirani performansama itekako to rade. Zapravo, čitava tjuning scena je takođe posvećena stvaranju i usavršavanju svojih proizvoda kako bi oni proizvodili specifične zvukove. Da li će Lamborghini proizvodni električni automobil zvučati izbliza dobro kao tradicionalni V12 superautomobil, u to čisto sumnjamo, ali će biti itekako interesantno videti na kakav će se način ovakvi sistemi otelotvoriti u našoj crnoj i neizvesnoj budućnosti.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group