Kompanija Pagani odustaje od električnih modela i zadržava svoje V12 agregate

Nakon četvorogodišnje studije na temu električnih vozila, italijanski proizvođač superautomobila, kompanija Pagani, odlučila je da ne ode ovim putem i svoju proizvodnju nastavi da bazira na pedivnom V12 motoru...

„Tokom 2018. godine, kreirao sam tim koji će raditi na potpuno električnim vozilima“, izjavio je Horacio Pagani, osnivač i izvršni direktor kompanije, za Autocar. „Primarna odgovornost ovog tima bila je da predstavi rešenje za homologacijska električna vozila širom sveta, posebno u SAD, ali u okviru od četiri godine, nismo uspeli da pronađemo interesovanje u električnim superautomobilima.“

Prvobitna i najveća briga jeste težina. Studije kompanije Pagani sugerišu da bi kreiranje izvanrednog balansa zahtevalo 600 kilograma baterijskog pakovanja kako bi električni hiperautomobil ostao održiv. Ovo je više od pola kilaže celokupnog Huayra R modela, koji poseduje ukupnu težinu od 1.070 kg. Kompanija Pagani takođe nije preterano ubeđena u performanse električnih modela, a razlog je taj što su oni previše brzi.

„Posedujem Tesla model i razumem električne automobile, ali oni nisu  modeli preterano visokih performansi“, dodao je izvršni direktor. „Izazov predstavlja kreiranje električnog modela koji pruža dobru emociju, baš kao normalan automobil sa motorm unutrašnjeg sagorevanja. Pagani neće raditi nešto samo radi dobrih performansi, jer iako možete da izvedete sve to na pravi način, vi nećete pružiti emociju vozaču.“

Njegov san se zasniva na kreiranju električnog superautomobila koji teži svega 1.300 kilograma, ali deluje da je ovo nemoguća misija sa trenutnom tehnologijom. Stoga, kompanija će zadržati svoje staromodne V12 jedinice, za koje direktor i osnivač brenda Pagani tvrdi da poseduju veoma mali uticaj po pitanju životne sredine zbog svoje male serijske proizvodnje.

Evropska Unija se sa ovim donekle slaže, jer regulativne norme nalažu da mali proizvođači koji krieraju manje od 1.000 vozila godišnje, kao što su Pagani, Ferrari i McLaren, mogu nastaviti da proizvode motore sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. godine, što im daje šest godina više do tranzicije na električne pogonske sklopove u odnosu na velike proizvođače.

Međutim, Pagani neće uspeti da pobegne od elektrifikacije u jednom momentu i na kraju će se priključiti električnom cifkusu, što će do 2035. godine verovatno biti moguće za ovaj i brendove sličnog kalibra.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group