Kompanija Lamborghini se priseća brutalne linije koja ju je učinila besmrtnom

Kompanija Lamborghini svoje atmosferske, ne hibridne V12 modele izvodi na ispašu i poslednji od ovih modela koji će se naći pod reflektorima godinu dana duge proslave istorijskog značaja njenih V12 mašina jeste legendarni Diablo...

Diablo serija iz devedesete godine svoju slavu je dosegla zbog prve serije proizvodnih modela koji su dostizali 322 km/h, što je omogućeno putem Bizzarrini dizajniranog V12 agregata dobrog za 485 ks, koji je od 1963. godine do devedesetih porastao sa 3,5 na masivnih 5,7 litara.

Međutim, maksimalna brzina je samo deo priče Diablo linije, jer je 1993. godine najavljena Diablo VT – Viscous Trection – verzija, koja je predstavljala prve superautomobile sa pogonom na svim točkovima i upravo je to pomoglo da se razlikuje od većine svojih rivala, uspostavljajući platformu koja se zadržala u gotovo svim Lamborghini modelima do danas.

Transmisija VT modela mogla je da pošalje maksimum 20% snage na prednje točkove, ali je ipak učinila Diablo daleko stabilnijim u vreme pre nego što su sistemi kontrole vuče i stabilnosti bili toliiko česti. Zapravo, ne može se reći da je tehnologija nedostajala ovoj liniji, jer je VT takođe predstavio i podesive amortizere sa pet modova.

Diablo je naravno projektovan i plasiran na tržište tokom vlasništva kompanije Chrysler, a zapravo je ova činjenica još intertesantnija kada se setimo da su upravo Diablo i Viper Chrysler zaduženi za dva najbolja vrhunska modela performansi na planeti, ali uprkos tome saloni američkog brenda bili su ispunjeni drevnim porodičnim i gradskim automobilima i njihovim naslednicima.

Do kraja devedesetih godina, kompanija Chrysler je potpuno digla ruke od italijanskog brenda, predajući ključeve upravne zgrade u Santa Agati nemačkom proizvođaču Volkswagen. Prvi pravi Lamborghini razvijen pod kapom Volkswagen brenda bio je Murcielago iz 2002. godine, ali pre nego što je ova serija stigla na tržište nemački gigant je pružio Diablo seriji i njenim automobilima, koji su trajali čitavu deceniju, poslednji pozdrav i najbrutalniju varijantu, koja se na tržištu pojavila sa V12 agregatima zapremine šest litara.

Lamborghini je tokom istorije kreirao potpuno divlje Diablo mašine, uključujući SV, SE 30 Jota, Roadster i GT izvedbe, ali se ipak opredelio da proslavi uticaj ovog modela na autoindustriju setom fotografija poslednjeg šestolitarskog SE modela u veoma otmenoj Oro Elios zlatnoj metalik boji, jednoj od dve koje su bile dostupne.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group