Već duže vreme deluje kao da vodonični pogon može predstavljati rešenje budućnosti međutim, to deluje prilično neverovatno zbog toga što je industrijski lobi iza električnih vozila naterao sve proizvođače da gledaju u jednom pravcu...
Uprkos ovoj promeni pravca, nekoliko proizvođača i dalje ne odustaje od vodonika, tako da su pored kompanija Hyundai i Toyota, koji su verovatno najveća imena u kreiranju vodoničnih gorivnih ćelija, ljudi iz nemačkog BMW brenda krenuli sa svojim projektima i istraživanjem ovog pogonskog rešenja.
Ovo je postalo jasno odmah nakon što je bavarski brend inauguraciono kreirao svoj prvi vodonični pogonski sistem u svom razvojnom centru u Minhenu. Ovaj sistem gorivnih ćelija biće ugrađen u malu flotu iX5 Hydrogen krosover modela koji će biti korišćeni radi testiranja i demonstracija zakazanih za kraj ove godine.
Pogonski sklop ovog krosovera sadrži gorivne ćelije koje napajaju dva rezervoara vodonika. Tokom kombinovanja vodonika i kiseonika iz vazduha dolazi do hemijske reakcije koja generiše električnu energiju, zaduženu za punjenje baterija visokih performansi. Baterijsko pakovanje zatim napaja električni motor koji generiše 368 ks i omogućuje krosoveru da bude vožen bez ikakvih štetnih emisija.