Klasična sedmica koja je donela revoluciju u automobilskoj istoriji

Sada kada je sedma generacija BMW 7 serije predstavljena, BMW Group Classic divizija smatra da je savršeno vreme da se osvrnemo nazad i podsetimo istorije ove linije...

Youtube kanal ovog odeljenja iskoristio je ovu priliku kako bi svetu ponovo otkrio prvu generaciju ovog automobila. Sedmica je bila poslednji model u tada novom i numeričkom preimenovanju serija i biće u proizvodnji od 1977. do 1986. godine, sa vrhunskom ponudom u vidu 745i izdanja, koju je onda kada je prvi put predstavljena pokretao snažni 3,2 litara veliki redni šestocilindraš.

To međutim nije 4,5 litara kao što bi ime trebalo sugerisati, a kao što je domaćin ovog BMW specijala objasnio, ova promena je došla zbog toga što je agregat imao turbo punjenje, tako da prema matematici Bavaraca, on donosi istu količinu snage, odnosno 248 ks, kao i jedinica od 4,5 litara zapremine sa unutrašnjim sagorevanjem.

Pored luksuza, koji mu je jedna od glavnih karakteristika, sa somotnim enterijerom i drvenim finišima, ovaj klasik je stizao i sa brojnim tehnologijama koje su itekako bile ispred svog vremena. Putem brojnih komandi vozači su mogli mogli kontrolisati gotovo sve u enterijeru, u kome se nalazile brojne fascinantne karakteristike, kao što je kontrolni panel za proveru svih tečnosti u vozilu pritiskom na dugme.

Uprkos tome što je dizajniran kao model za 1977. godinu, 7 serija je takođe stizala i sa svojim ličnim kompjuterom. Iako ovo nije bio prvi BMW sa kompjuterom, on je zvanično sa sobom doneo brojne karakteristike, nalik proceni stizanja do vaše destinacije, po prvi put. Po pitanju bezbednosti sedmica je takođe bila lider, sa usavršenim zonama gužvanja i ojačanim A, B i C stubovima, što je vozila ove serije činilo daleko bezbednijim tokom incidenata.

Na kraju, BMW 7 priča daleko širu priču o svetu automobilizma, sa prvom generacijom koja je najavila dolazak moderne bezbednosti i računarskih tehnologija, što je slučaj i sa modernim varijantama BMW i7 modela koji stižu baš u vreme modernog napretka po pitanju tehnologije pogonskih sklopova. Ostaje samo da neke buduće generacije vide da li će i ovi automobili ostati upamćeni nakon četrdeset godina.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group