Kako je predivna Maserati MC12 linija nastala u roku od četiri meseca

Frenk Stivenson obožava da komentariše dizajnerske projekte svojih kolega, ali u poslednjem videu iza koga stoji kanal bivšeg modela Džodi Kid, ovaj čovek je objasnio na koji je način dizajnirao savršeni Maserati MC12 model...

Ovaj dizajnerski projekat je bio veoma poseban, izjavio je Stivenson, pre svega zbog toga što su se ulično legalne i trkačke verzije ovog automobila kreirale uporedno. Proizvodna ulična varijanta predstavljala je rezultat četvoromesečnog rada, za koji dizajner kaže da je predstavljao "nečuven" vremenski rok u ovom slučaju, ali istovremeno naglašava da je kreiranje trkačke verzije automobila bio standardan celodnevni posao od sedam dana u nedelji kako bi se ispunile regulatorne norme.

Optuživan od strane pojedinaca da je stvorio repliku Enzo modela, Stivenson je nedavno rekao da uprkos tome što su šasija i motor deljeni između kompanije Ferrari i Maserati, baza točkova njegovog modela je duža, sa dosta obimnijom karoserijom, enterijer je potpuno drugačiji i motor je modifikovan.

Zapravo, pomenuta veća karoserija postala je problem u slučaju trkačkog automobila, a uprkos tome što je prvih 25 primeraka bilo dugačko pet metara i petnaest centimetara, FIA je promenila regulatorne norme serije u kojoj se MC12 serija takmičila, zaokružujući ukupnu dužinu automobila na pet metara. Zbog ovoga, obe verzije automobila, trkačka i ulično legalna, morale su biti skraćene za petnaest centimetara.

Kako bi ovo izveli, Stivenson je objasnio da su on i njegovi inžinjeri bili primorani da skrate dužinu menjajući minorno prednji kraj, čineći promenu veoma teško uočljivom. Druga dizajnerska karakteristika koja definiše ovaj automobil jeste njegova agresivno dizajnirana hauba sa otvorima za vazduh i linijama koje izgledaju fantastično. Njih Kid posebno ističe i naglašava da su i njoj ove karakteristike najlepše na automobilu. Međutim, razlog postojanja ovakve haube ne predstavlja čist dizajnerski potez.  

"Glavni razlog postojanja ovih dizajnerskih komponenti bio je uslovljen potrebom za bušenjem haube", objasnio je Stivenson. "Istovremeno su postojale restrikcije vezano za veličine ovih rupa. Ukoliko je u uličnoj verziji moguće da u nju stane bebina glava, na primer, onda je potrebno da ova rupa bude zatvorena na bilo koji način."

Sav ovaj posao se definitivno isplatio, posebno zbog toga što je trkački automobil završio kao veliki uspeh u svoje vreme. Osvajajući četrdeset od devedeset i četiri trke u kojima se ikada takmičio, ovaj model je osvojio šest timskih, dva konstruktorska i šest vozačkih šampionata.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group