Kako je Porsche proslavio trideseti rođendan legendarne Mercedes linije

Nekoliko nedelja nakon što je Hagerty kanal predstavio neverovatnu istoriju Mercedes-Benz 500 E linije automobila u svoj njihovoj slavi, kompanija Porsche odlučila je da uz pomoć svog projektnog menadžera predstavi i drugu stranu priče, ispričanu iz ugla njenih dizajnera koji su radili na njenom stvaranju...

Uprkos što je čudo inžinjeringa nosilo trokraku zvezdu na svom nišanu, njegov tvorac se u jednom momentu okrenuo kompaniji Porsche, kako bi pomogla prilikom konstruisanja sada već legendarne 500 E porodice. Umesto da kreira ubicu BMW M5 modela, Mercedes je svoju pažnju usmerio ka brojnim pravcima u to vreme, predajući deo posla inžinjerskom odseku za kupce Porsche brenda.

Čitav plan je bio prilično jednostavan u čitavom konceptu, ali zapravo veoma komplikovan u praksi. Kako bi Mercedes W 124 dobio nešto više snage, oni su ugurali veliki V8 motor pod haubu, istu onu jedinicu koja je Sauber C9 vodila do pobede na Le Mans trci, ali je za razliku od trkačke verzije, ona bila oslobođena turbo punjača.

"U početku, proizvodnja je postavljena na deset automobila dnevno", rekao je direktor. "Međutim, sve veća potražnja za ovim modelima, duplirala je proizvodnju veoma brzo. Ovakav tok održavali smo do samog kraja proizvodnje." Iako kompanija Porsche nije kreirala automobile iz ove serije od samog početka, njeni inžinjeri su razvili i ugradili sve modifikacije koje su planirane za W 124 liniju. Sve ove promene bile su sve samo ne neznatne.

"U projektu kao što je ovaj, vi morate raditi na svim delovima vozila", dodao je Holše. "U ovom slučaju međutim, ljudi kompanije Mercedes su došli i rekali da će stil i aerodinamika biti njihov deo posla, dok bi Porsche trebalo da uradi sve ostalo. Ovo je podrazumevalo dizajniranje karoserije, šasije, izduvnog sistema, motornih periferalija, akustičnih/vibracionih izolacija i električnih isntalacija, koji su zajedno predstavljali veći deo posla."

Veličina motra je zahtevala i pomeranje nosača i transmisijskog tunela, koji je morao biti mofikovan kako bi napravio prostor za novi izduvni sistem. Postavljanje akumulatora na zadnjem delu automobila zahtevalo je dodatne napore, izazvano potrebama ojačavanja veoma teške jedinice.

Međutim, na kraju, projekat se završio veoma dobro po oba partnera. Kompaniji Mercedes je bio potreban sedan viskih performansi, dok je Porsche bio u potrazi za novcem, kao i poslom za svoje inžinjere tokom trajanja recesije. Za tadašnjeg direktora Holšea, ovo je projekat koji nikada neće zaboraviti.  

"Celokupna saradnja je bila neverovatna od samog početka, posebno zbog toga što se zasnivala na radu u kome je nastavo automobil ovakvog kalibra", zaključio je. "Dodatno, ovo je bio prvi projekat koji sam vodio u serijskoj proizvodnji, tako da on za mene poseduje daleko emotivniji značaj. Uspomene na ovaj period veoma su jake i odmah me zasipaju u talasima."

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group