Ferrari radi na sistemu koji će doneti zvuk njihovim električnim autombilima

Više slika

Više slika

Budući Ferrari superautomobili mogli bi dobiti ’električne izduvne note’ putem inovativnih i novootkrivenih patenata...

Ovaj proizvođač zna koliko je zvuk bitan i to ne samo zbog uživanja u vožnji njihovih modela, već takođe i zbog načina na koji vozač aktivno upravlja automobilom. Kako bi rešio ovaj problem, Ferrari želi da primeni prave zvuke u svojim električnim motorima.

Patent u pitanju, prvi put je opisala Carbuzz publikacija, a namenjen je vozilima opremljenim reproduktivnim uređajem za realizaciju zvuka, koji može biti povezan sa električnim motorom. Kako bi dostigao ovaj cilj, italijanski proizvođač planira da pojača zvuk jednog ili više električnih motora u automobilu, pre nego što izbace taj zvuk iz zadnje strane vozila.

Nacrti patenta prikazuju uređaj za reprodukciju zvuka, koji deluje kao jedan zvučnik smešten u blizini zadnje osovine. Zvuk koji on emituje mogao bi stići iz komponenti električnog motora ili nečega drugog u potpunosti. Bilo kako bilo, cilj ovog sistema najverovatnije predstavlja povezivanje fizičkih dešavanja u pogonskom sklopu sa samim zvukom.  

Druge fotografije u dokumentaciji pokazuju testiranja koja su već izvršena. Za sada, ova tehnologija još uvek ostaje u eksperimentalnoj fazi, ali fotografije u dokumentima indiciraju da Ferrari već dobija drugačije zvuke u zavisnosti od brzine motora. Povrh toga, ovaj sistem bi svakako trebalo da bude u okvirima mogućnosti tjuniranja zvuka od strane ovog proizvođača.

Ferrari je objasnio u ovoj dokumentaciji i razloge zbog kojih prolazi koroz sve ove muke, objašnjavajući da sportski automobili visokih performansi poseduju zvuk motora koji je itekako važan u čitavoj priči, u najvećoj meri zbog vozačkog zadovoljstva, dodajući da zvuk koji agregati generišu obezbeđuje vozačima automatski odgovor na uslove automobila i ono što je potrebno uraditi kako bi se dostigle željene performanse.

Oni koji su već vozili električne automobile, najverovatnije razumeju na koji način nedostatak motornih nota može biti izazovan. Zvuk motora sa unutrašnjim sagorevanjem može reći vozaču dosta o stanju vozila takođe, tako da bi, makar u teoriji, ovaj izum kompanije Ferrari trebalo da reši neke od ovih problema za vlasnike njihovih modela.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group