Dvadeset godina od prve generacije RS6 modela

Tokom poslednje dve decenije, RS6 modeli predstavljaju uzdanicu Audi Sport portfolija i naznačeni su kao neki od najprefinjenijih automobila svoje vrste...

Kako bi proslavila veliki jubilej svog važnog automobila, kompanija Audi je skupila sve četiri generacije RS6 modela zajedno, kako bi ispričala njihovu priču od samih početaka pa do danas.

Priča o RS6 modelima startuje 2002. godine sa izbacivanjem C5 generacije. Ovaj automobil je bio pokretan 4,2 litara velikim V8 motorom duplog turbo punjenja, koji je kompanija Cosworth fino tjunirala kako bi izbacivao 444 ks i 560 Nm obrtnog momenta, što ga je učinilo najmoćnijim Audi modelom u to vreme, zajedno sa DTM trkačkim modelom kompanije koji je razvijao istu konjažu.

U standarnoj ponudi, sa ovim motorima stizao je automatski menjač sa konverterom obrtaja, pomažući RS 6 Avant i Sedan modelima da dostignu stotku iz mesta za 4,7 sekundi. Ovi modeli stizali su sa Dynamic Ride Control sistemom vešanja kompanije Audi. Nemački proizvođač autombila kasnije je predstavio i RS6 Plus varijantu, koja je stizala sa 473 ks.

Šest godina kasnije debitovala je C6 generacija RS6 modela, koja je bez sumnje bila potpuno divlja sa svojim još sportskijim petolitarskim V10 motorom, sa dva turbo punjenja, koji je stvarao 572 ks i 650 Nm obrtnog momenta, što je samo značilo da je moćniji i od Audi R8 GT automobila. Uz ovu generaciju bila je dostupna samo jedna vrsta automatik šestostepenog menjača, sa Avant verzijom koja je zahtevala svega 4,6 sekundi kako bi stigla do sto, dok je Sedan za isti posao zahtevao 4,5 sekundi. Na kraju, stigla je i Plus varijanta koja je maksimalnu brzinu pomerila do 303 km/h.

Zatim, 2013. godine, stigla je i C7 generacija RS6 modela, koja je odbacila ogromni V10 agregat u korist četvorolitarske V8 jedinice duplog turbo punjenja. Ova mašina je malo smanjila izlaz na 552 ks, ali je ekstenzivna upotreba aluminijuma omogućila kompaniji Audi da sreže 120 kg tereta u poređenju sa C6 modelima. Prisustvo velikih 700 Nm obrtnog momenta i novi osmostepeni tiptronik menjač omogućili su ovom automobilu da ubrza do stotke za svega 3,9 sekundi, odvodeći ga do sumanute maksimalne brzine od 305 km/h.

C7 generacija takođe je donela kupcima i vazdušno vešanje, koje je pomoglo da ovaj superkaravan bude bolji u svakodnevnim uslovima vožnje. Audi je takođe u ovoj seriji odbacio RS6 Sedan varijantu, menjajući je sa RS 7 Sportback verzijom.

Tokom 2019. godine predstavljena je četvrta generacija C8 RS6 modela, koja je takođe posedovala četvorolitarske V8 agregate duplog turbo punjenja, ali su njih pratili i srednji hibridni sistemi od 48 volti, zajedno donoseći 592 ks i 800 Nm obrtnog momenta. Ovim mašinama je za sprint do stotke trebalo 3,6 sekundi, sa RS6 Avant varijantama koje su po prvi put predstavljene preko okeana.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group