Citroen veruje da je sa elektrifikacijom SUV segmentu potpisana smrtna presuda

Izvršni direktor kompanije Citroen tvrdi da bi uspon električnih vozila mogao prekinuti dominaciju SUV modela na tržištu...

U nedavnom razgovoru sa novinarima Auto Expres publikacije, Vinsent Kobe, izjavio je da glavni ključ gubitka primata SUV vozila u eri električnih modela predstavlja aerodinamika, nešto u čemu su daleko neefikasniji od sedan konkurenata. Direktor takođe ne veruje da bi kontraprodukt ovoga, odnosno ugradnja većih baterijskih pakovanja u SUV modele, doneo bilo šta bolje, posebno kada se u obzir uzme njihova dodatna težina.

„Ako je na baterijskom električnom automobilu aerodinamika pogrešna, penali koji sižu u terminima prelaznog opsega jednostavno su masivni“, izjavio je Kobe. „Možete izgubiti i do pedeset kilometara između dobre i loše aerodinamike, a između sedan i SUV modela možete očekivati 60/70/80 kilometara bez ikakvih problema.“

Kobe je najviše zabrinut po pitanju sverastuće težine električnih modela, koji postaju sve deblji, ističući činjenicu da Francuska planira uvođenje taksi za ovu kategoriju i sugeriše da bi taj problem, zajedno sa aerodinamikom, mogao bez ikakvih problema sa lakoćom da ubije D SUV segment.

„Tokom sedamdesetih godina, automobili su težili sedamsto kilograma“, nastavio je direktor. „Danas prosečan automobil teži tonu i trista. Sutra će u proseku četvorotočkaši stizati na tržište sa dve tone. Stoga, koristimo tri puta više resursa kako bismo isporučili iste usluge, samo kako bismo postali ’zeleni’.“

Kobe veruje kako je daleko važnije popraviti punjenje nego rutinski povećavati veličinu baterijskih pakovanja u atuomobilima. Kako direktor nekada slavne kuće tvrdi, oslanjanje na veliko baterijsko pakovanje slično je odlasku na kancelarijski posao svakoga dana sa rancem za planinarenje punim opreme na leđima.

„Da li u kancelariju odlazite sa takvim rancem? Odgovor je naravno ne. Stoga, zašto biste išli u kancelariju sa automobilom koji poseduje tonu baterija?“ Ova filozofija u potpunosti objašnjava zbog čega kompanija Citroen održava baterije svojih električnih modela na oko 50 kWh snage ili manjim.

Kako je direktor zaključio: „Ukoliko nastavimo da se držimo kutija koje predstavljaju SUV modeli do 2030. godine i otkrijemo da više nemamo kupaca, to će biti veoma jak šamar realnosti, tako da nikako ne želite da budete poslednji koji će napustiti sahranu“.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group