Neprikosnoveno zanatsko umeće i ekspertiza u stvaranju neverovatnih modela čini da Bugatti kroz istoriju igra veoma važnu ulogu na Pebble Beach Concours d’Elegance događaju u Kaliforniji, jednom od najvećih kolekcionarskih skupova na svetu, još od kada se 1938 Type 57 coupé de ville pojavio po prvi put pedesete godine prošlog veka...
Izdanje velikog događaja za ovu godinu bilo je obogaćeno sa čak šest primeraka Type 57 modela, demonstrirajući lepotu i eksluzivnost prilikom kreiranja ovih ikoničnih automobila, koji su rezultirali time da dva primerka osvoje prestižne Most Elegant Closed Car i Most Elegant Open Car titule.
U okviru Nedelje automobila u Montereju, istorjiski Concours d’Elegance događaj održan je na Peble Bič golf terenu, predstavljajući svim posetiocima retke i izuzetne automobile iz svih delova sveta, kojima se sudilo prema lepoti, stanju u kome se nalaze i istiorijskoj vrednosti od strane sudijskog panela sastavljenog od najiskusnijih i najpotkovanijih svetskih eksperata. Ove godine, među najistaknutijim zvezdama za brojne posetioce bila je čitava klasa Bugatti Type 57 modela, njihov legendarni dizajn i danas cenjen zbog svoje neprikosnovene lepote, inženjerskog umeća i inovacije.
Ova specijalna postavka bila je ispunjena raznovrnsnim Type 57 modelima, uključujući 1937 Bugatti Type 57 Franay Cabriolet automobil, jedan od svega četiri Bugatti primerka koji su bili finiširani sa specijalnim Parisian karoserijama i veruje se da je jedini Type 57 na svetu koji poseduje Franay stil. Kao redak model kakav jeste, ovaj dvosed poseduje veoma šarenoliku istoriju, inicijalno postajući želja nemačke filmske zvezde i skijašice Hele Hartvič, koja je poručila svoju šasiju i uposlila Frany kako bi dizajnirala njenu elegantnu kabriolet karoseriju. On je kasnije stigao u posed francuskog filmadžije Žana Ruša, koji ga je ponosno vozio sve do svoje smrti 2004. godine. Nakon što je brižno restauriran 2011. godine, ovaj neverovatni klasik postao je odgovornost Evergreen Historic Automobiles Association brenda iz Misurija, gde je održavan u besprekornom stanju do danas.
U ovoj klasi se nalazio i jedan od svega 42 Type 57S modela, od kojih su četiri – sa tri preživela do danas - dobila kabrio tretman od strane francuskog brenda Vanvooren i koji je tkaođe ove godine u Peble Biču ulepšao čitav ambijent. 57S model razvijan je u korelaciji sa motosportom i osvojio je tri Grand Prix trke 1936. godine i četiri titule godinu dana kasnije, zajedno sa nekoliko Le Mans pehara. Ova Vanvooren Cabriolet verzija i dalje poseduje svoj originalni agregat, transmisiju, zadnji deo, panele karoserije i branike, koji danas služe kao predivno svedočanstvo izvanrednog kvaliteta izrade i izdržljivosti ovih izuzetnih komada automobilske umetnosti.
Međutim, Type 57S Corsica Open Sports model je definitivno bio najimpresivniji u ekspertskom sudijskom panelu, koji ga je krunisao Jules Heumann Most Elegant Open Car titulom. Nemačko/britanski trgovački magnat, Robert Ropner, kupio je svoj sportski četvorosed otvorenog, tourer stila karoserije od strane londonskog Corsica Coachworks brenda, koji je svoj predivni primerak isporučio 1937. godine u očaravajućoj crnoj nijansi i enterijerom presvučenim u krem koži. Pošto je ova mašina u jednom delu svog dugog života i bogate istorije bila korišćena u trkačke svrhe, ona je takođe prošla kroz iscrpljujući proces restauracije.
Iako su brojne, neverovatne dizajnerske bravure postavljane povrh šasija Type 57 serije, verovatno najzadivljujuća od njih stiže iz brilijantnog uma samog Žana Bugatija u vidu neverovatne Atalante karoserije. Na Pebble Beach Concours d’Elegance događaju, ova dva od samo 17 ikada kreiranih umetničkih dela krasila su travnjak golf terena. Kupe poseduje aerodinamičan profil i moćni ravni osmocilindraš zapremine 3,3 litra, sa duplom radilicom iznad bloka, što je kombinacija koja ga čini najpoželjnijim kupeom svih vremena i bilo koje ere. Jedan od dva modela koji su tog dana sijali na Peble Biču predstavlja unikat zahvaljujući svojoj konfiguraciji boja u crno/žutoj kombinaciji, omiljenoj Etoreu, koja se nalazi u kontrastu sa tradicionalnim potpuno crnim ili crno na crvenoj stilom. Sudije su procenile da je Atalante vredan J.B & Dorothy Nethercutt Most Elegant Closed Car Award titule.