BMW postaje novi trn u oku Evropske komisije

Kompanija BMW još uvek nije spremna da odredi datum završetka proizvodnje modela sa motorima unutrašnjeg sagorevanja...

Gotovo svake druge nedelje možemo posvedočiti objavama različitih proizvođača o njihovoj tranziciji na prodaju potpuno električnih vozila. Mnogi od njih svoj datum zaključuju oko kraja tekuće decenije, ali ne i BMW, koji se ne slaže sa svim ovim uslovima i staje među one koji odbijaju da se povinuju uslovima koje nameće Evropska Unija. Kako je razvojni direktor bavarskog brenda Frenk Veber objasnio slučaj svog brenda tokom Munich Motor Show sajma automobila:

"Po pitanju električne mobilnosti, ne ostaje nam samo da zaključimo kada ćemo ukinuti motore unutrašnjeg sagorevanja. Pravo pitanje je 'kada će čitav sistem biti u mogućnosti da apsorbuje sve ove baterijski pokretane električne modele?'. Ovde se radi o infrastrukturi za punjenje vozila, obnovljivim izvorima energije. Da li su ljudi spremni? Da li je sistem spreman? Da li je infrastruktura za punjenje spremna? Previše je ovakvih pitanja", rekao je Veber.

"Ovde mnogo toga ima veze sa činjenicom da imamo ljude koji rade za mene u okvirima razvoja motora sa unutrašnjim sagorevanjem i moj je posao sada da ih prebacim na električne modele. Nema nikakvog smisla praviti ovakve tranzicije tokom noći. Ovo su veoma velika pitanja."

Veber je želeo da objasni kako BMW podržava predstojeće Euro 7 emisione regulacije, ali ipak želi da izvuče najbolje iz svojih motora sa unutrašnjm sagorevanjem, međutim, on takođe predstavlja sve probleme koje Evropska komisija ne želi da vidi i uporno uvodi strkitne emisione zahteve koji bi prema njoj trebalo da budu ispunjeni po svaku cenu.

"Nove emisione norme mogu biti upoređene sa testiranjem vozila koje vuče prikolicu na minus dvadeset stepeni Celzijusa, tokom planinskog uspona na tri hiljade metara nadmorske visine, što je isto kao da ste ubili motore sa unutrašnjim sagorevanjem u samom startu. Kao proizvođač odgovorno tvrdimo da to jednostavno neće funkcionisati." Veber je dodao da usklađivanje predstojećim emisionim regulacionim normama može predstavljati poslednju veliku investiciju u polju motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

"Nakon toga, imaćemo investiciju koja će nas odvesti do kraja ove decenije, dok neko mora odlučiti danas da li možemo stvoriti izlaznu strategiju za sve motore sa unutrašnjim sagorevanjem do 2030. godine. Poslednja stvar koju želimo jeste da kupci kupuju električne automobile i ne dobiju adekvatnu infrastrukturu za punjenje istih. Ovo nije ni u čijem interesu."

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group