U poslednjih 12 meseci, incidenti na parkingu su koštali vozače samo u Britaniji 1,4 miliona funti, kako prenosi Accident Exchange, a u isto vreme obuhvataju 30% svih zahteva za odštetu osiguravajućih kuća...
Ovo je posledica toga što su automobili porasli u dimenzijama skoro 8%, a za deo ovih nesreća nije zaslužna greška vozača, već nešto mnogo jednostavnije: veličina auotmobila.
Čak i ako se zanemare veliki SUV modeli, prosečan porodični automobil je odavno prerastao standarde parking mesta. Dužina parking mesta je širom sveta 4800mm, a na primer Ford Mondeo i Opel Insignia su već dugački 4871mm i 4842mm. Ovo je primer samo dva modela, koji nisu najveći u svojim klasama.
Isto je i kod širine. propisana širina je 2,4m za parking mesta, što ostavlja malo mesta vozačima i putnicima da otvore vrata i izađu iz automobila, pogotovu kod novih modela.
"Vozači su primorani da parkiraju sve veće automobile na parking mesta koja dugo nisu menjala veličinu", rekao je direktor kompanije Scott Hamilton-Cooper za Autocar.
Kompanije se sve više okreću tehnologijama autonomnog parkiranja, ali dok ovo pomaže u određenim situacijama, ne rešava problem loše infrastrukture.
O.R: