Austrijski 'vuk' ima velike planove za oživljavanje ruske auto-moto industrije

Austrijski preduzetnik i član nadzornog odbora Porsche SE – holding grupacije u čijem se vlasništvu nalazi Volkswagen - Zikfrid Vulf, već je mesecima u kontaktu sa ruskim predsednikom Vladimirom Putinom, sa kojim sarađuje na oživljavanju opkoljene autoindustrije ove zemlje...

U pismu na tri strane, koje je stiglo do nemačkog Špigela, Vulf je predstavio ideju da se koriste Volkswagenove fabrike kojih brend želi da se reši kako bi se ponovo oživeo legendarni ruski brend Volga. U pismu, koje datira iz prošlog januara, Vulf je sugerisao da bi nova Volga vozila trebalo da budu bazirana na Škoda modelima, ali potpuno redizjanirana eksterijerno, kako bi se uključile klasične dizajnerske karakteristike ruskog brenda.

U pismu koje je navodno poslao Vulf lično predložen je projekat koji zahteva značajna ulaganja od 60 milijardi rubalja, što je oko 735 miliona dolara prema poslednjem kursu, od Rusije, kako bi se proizvelo oko 270.000 vozila godišnje. Projekat cilja ka revitilizaciji ruske automobilske industrije, koja se bori sa finansijskim problemima nakon uvođenja internacionalnih sankcija. Vulfov projekat obećava da stvori ili sačuva 12.000 poslova, dok je Putin u potpunosti podržao ovakav plan. Za upravljanje projektom zadužen je PromAvtoKonsalt, ruski brend za koji Špigel tvrdi da je u Vulfovom vlasništvu.

Iako je Vulf tvrdio da poseduje fundamentalni dogovor sa rukovodstvom kompanije Volkswagen po pitanju predloga za oživljavanje ruske automobilske industrije, njegove tvrdnje sada brojni dovode u pitanje. Odbor direktora kompanije Volkswagen zvanično je izneo za Špigel kako ’nema nikakva saznanja o ovom pismu i njegovom iritantnom sadržaju’.

Iako je PromAvtoKonsalt jedan od najperspektivnijih kupaca za Volkswagen sisteme u Rusiji, kompanija je izjavila da nikakve obaveze nisu potvrđene od strane individualno zainteresovanih učesnika pre nego što je proces prodaje kompletiran. Upravo zbog toga, Volkswagen je najavio da će ruski diler grupacije, Avilon Automotive, morati da ispuni prethodno definisane kriterijume u najvećoj mogućoj meri. Međutim, mešanje člana nadzornog odbora kompanije koja drži Volkswagen u rusko poslovanje predstavlja zabrinjavajući faktor za sve uključene strane.

U proteklih nekoliko meseci, Volkswagen se susreo sa nekoliko pravnih problema u Rusiji, sa kompanijom GAZ koja je pokrenula tužbu dva puta od marta meseca zbog toga što je imala ugovor za nova vozila sa nemačkim proizvođačem pre uvođenja sankcija, kada je odluka o odustajanju od prodaje PromAvtoKonsalt brendu donešena. Ove pravni sporovi povukli su velike poteškoće, uključujući i zamrzavanje imovine kompanije Volkswagen u Rusiji i potencijalnu opasnost da bi ovaj ugovor mogao dobiti Avilon Automotive.

Špigel prenosi i da postoje optužbe o saradnji između brendova Schaeffler - dobavljača u čijem upravnom odboru Vulf takođe sedi – i GAZ, koji se još od prošlog marta pripremaju za proizvodnju vozila, ali su zvaničnici nemačke grupacije odbacili ovakve tvrdnje.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group