'Najbelja' bela boja na svetu od sada se može primenjivati i na automobilima

Novo istraživanje sa Pardju Univerziteta pomoglo je prilikom razvijanja bele boje koja poseduje refleksiju sunčevih zraka od 97,9%, što može pomoći brojnim površinama da ostanu hladnije...

Razvoj nove boje nastavljen je na starijoj formuli, a ona može biti primenjena u dovoljno tankom sloju kako bi bila korisna u automobilskoj, aeronautičkoj i brojnim drugim industrijama, sudeći prema Hjulinu Ruanu, profesoru mehaničkog inženjeringa i vodećem stručnjaku iza ovog projekta.

Isti tim naučnika predstavio je i raniju reinterpretaciju svoje visoko reflektivne farbe tokom prošle godine, ali je u to vreme, njihov proizvod morao biti primenjen u sloju debljine 400 mikrona. Radi poređenja, debljina farbe na prosečnim automobilima varira od 100 do 180 mikrona.

Iako je ova boja bila u mogućnosti da reflektuje 98,1% sunčeve svetlosti i hlađenje unutrašnjosti površina ofarbanih njome spuštalo je temperaturu preko 4,5 stepeni ispod ambijentalne, ona je bila previše teška za nanošenje što je dodatno spustilo njenu vrednost i funkcionalnost za stvari kao što su automobili.

Istraživači sa Perdju Univerziteta uspeli su da kreiraju novu formulu za najbelju farbu na svetu, čineći je tanjom i lakšom istovremeno. Dopk je prethodni pokušaj zahtevao je 0,4 milimetara debeo sloj kako bi se dostiglo hlađenje ispod ambijentalne temperature, nova formula može dostići slične rezultate sa svega 0,15 mm debljine. Ovo je dovoljno tanak i lagan sloj kako bi mogao biti primenjen na vozilima, vozovima i avionima.

Ruan je sa svojim timom počeo eksperimente sa materijalima i došao do njihove poslednje formule, koja uključuje hegksagonalni bor nitrid kao pigment. Ova supstanca se uglavnom koristi u lubrikantima, ali je u ovom slučaju omogućila boji da dostigne gotovo istu reflktivnost kao i originalna, ostavljajući je na svega 150 mikrona debelom sloju.

Nova formula je impresivna ne samo zbog svog heksagonalnog oblika koji pomaže odbijanju svetlosti, već i zbog toga što uključuje praznine ispunjene vazduhom koje dodatno pomažu redukovanju težine farbe. Sudeći prema timu, novi recept teži 80% manje od originala, istovremeno reflektujući 99,79% toplote.

Sudeći prema naučnicima, ova boja će biti posebno korisna jer za razliku od svih drugih lokalnih metoda hlađenja, nalik klima uređajima, kada bude nanesena na bilo koju površinu, ona neće emitovati gasove staklene bašte. Boja je zadužena za odbijanje solarne energije u duboki svemir, što efektivno znači da isteruje toplotu sa naše planete, dok istraživački tim koji stoji iza nje sada traga za načinima njene primene i prodaje u širokim industrijskim aplikacijama.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group