Novi Mercedes-AMG R50 je spreman za Pariz (Galerija)

Više slika

Više slika

Prethodnih nekoliko nedelja su kolale glasine da Mercedes-AMG radi na hiperautomobilu koji će biti ljuti rival dolazećem AM-RB 001 modelu, razvijenom od strane kompanija Aston Martin i Red Bull Racing.

Sudeći po Georgu Kečeru, projekat interno znan kao R50 predstavlja most iznad provalije koja postoji između uličnih superautomobila i Le Mans prototipova. Ukupna težina R50 automobila iznosi nešto manje od 1.316 kg, što ga čini značajno lakšim od modela McLaren P1 (1.490), LaFerrari (1.588), ili Porsche 918 Spyder (1.663 kg).

Snaga može doći iz jednog od dva izvora. Neki očekuju osvajačku, V6 hibridnu verziju pokretačkog sklopa, prilagođenu putevima, sa 1,6 litara zapremine i turbo punjenjem, posebno razvijenu za Formulu 1 - mada sa značajnim promenama u upotrebljivosti i dugovečnosti, kao i ugrađenim starterom motora. Međutim, drugi sugerišu da pogonski sklop ovog automobila može biti baziran na veoma živahnom AMG četvorocilindašu sa dva litra zapremine. Bilo kako bilo, očekuje se da će izlazna snaga biti do 1.000 ks.

Sa toliko malo tereta za tegljenje i surovo mnogo snage na trapu, za R50 se garantuje ubrzanje od 0 do 100 za oko 2 sekunde, dok se očekuje da će razvijati maksimalnu brzinu od 355 km/h. Šasijska podešavanja je izvršila kompanija Lotus, kako bi automobilu omogućila prolaz kroz trkačke krugove tempom od koga zastaje dah.

Za ostale elemente dizajna se očekuje da uključe aktivnu aerodinamiku, suspenziju i kokppit u kome će vozač i suvozač sedeti u zavaljenom položaju srodno grand prix vozaču, bez instrument table - samo sa LED tahometrom i obarajućim displejom.

Ovaj model je opisan kao najradikalniji superautomobil dizajniran u istoriji kompanije Mercedes, uključujući tu Vision Gran Turismo, AMG GT R, SLR McLaren Stirling Moss, CLK GTR, C111 i C112 koncepte, ali i Silver Arrow model koji je prvi put prikazan na LA Design Challenge 2011. godine.

Mi sigurno nećemo još dugo čekati kako bismo videli dizajn modela R50 u metalu, ili tačnije rečeno - karbonu. Očekuje se da će nemački proizvođač ovaj svoj u tajnosti čuvan projekat pokazati svetu na predstojećem Paris Motor Show sajmu automobila. Odbor kompanije Daimler je već stavio potpis na usamljeno koncept vozilo, ali, ako odgovor bude dovoljno pozitivan i direktor brenda AMG Tobias Moers dobije ono što traži, proizvodnja ovog automobila bi mogla biti odobrena na bilo kom broju između 25 i 250 jedinica.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group