Da li električni 2025 Yugo ima mesto u današnjem svetu

Predstavljamo vam nezavisnu studiju mogućeg oživljavanja Yugo automobila, kreiranu od strane dizajnera Dejana Hristova i potpuno nevezanu sa kragujevačkom kompanijom...

Uprkos tome što je bio potpuno osnovni vid transporta, Yugo je posedovao neobičan šarm i predstavljao je sasvim jednostavno vozilo koje je bilo pristupačno, lako za održavanje i voljeno u brojnim zemljama. Stvari se nisu odvijale dobro po tada Jugoslovensku fabriku, koja je bombardovana od strane NATO pakta 1999. godine, tokom sukoba na Kosovu, ali je Yugo uprkos svemu zaslužio kultni status. Makedonski dizajner Dejan Hristov bio je inspirisan nasleđem koje Yugo donosi i osmislio je modernu verziju supermini modela sa električnim pogonskim sklopom, namenjen modernom dobu.

Čak i nakon svih ovih godina, brojni ljudi se i dalje sećaju Yugo automobila sa toplinom u srcu, tako da bi moderna verzija trebalo da deli nešto više sa svojim predakom sem imena. Dejan je koristio prepoznatljive stilske karakteristike uključujući i zakrivljenu haubu, široku masku u kojoj se nalaze i farovi, horizontalne karakteristične linije karoserije i prepoznatljiv oblik zadnjeg dela, istih linija kao kod originalnog modela.

Radi modernijeg i sportskog izgleda, dizajner je dodao nešto robusnije opruge, ekstenzije branika, crne A stubove, nešto tanje LED farove i oštriju liniju prozora. Za svoje rendere, dizajner je iskoristio poznate lokacije bivše Jugoslavije, smeštene u Kragujevcu, Istri, Ilirskoj Bistrici, Kolašinu, Kruševu, Mariboru, Skopju, Nikšiću, Beogradu i ostalim gradovima.

Kao potpuno električni supermini, moguća reinkarnacija modela Yugo predstavljala bi direktnog rivala modelima kao što su Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Renault 5, Honda e u B-Segmentu industrije, sa cenom koja bi se kretala negde oko cifre koju je potrebno izdvojiti za model Dacia Spring. Pošto je originalni Yugo posedovao 45 ks, električna verzija bi mogla da podigne ovu snagu svojim električnim motorm održavajući prepoznatljivi raspored pogona na prednjoj strani.

Radi podsećanja, važno je napomenuti da je Yugo imao serijsku proizvodnju od 1980. do 2008. godine u Kragujevcu, sa ukupno 794.428 jedinica koje su napustile fabriku. Ovaj automobil bio je baziran na Fiat 128 modelima, kreiranim od 1969. do 2003. godine, sa prednjom vučom i malim četvorocilindričnim motorima.

Yugo je imao i svoju avanturu preko okeana, gde je prodato ukupno 141.651 jedinica između 1985. do 1992. godine, a za njihov uvoz bio je zadužen preduzetnik Malkom Briklin. Uprkos odličnom startu i svojoj niskoj ceni, ozbiljni problemi po pitanju kvaliteta i pouzdanosti naštetili su reputaciji i uzrokovali pad prodaje, koja je sa 48.812 jedinica tokom 1987., spala na svega 1.412 modela do 1992. godine.

Svi znamo da je nekadašnja državna firma Zastava Automobili dovedena do samog dna i konačno je bankrotirala 2017. godine, nakon što je propala sva proizvodnja vozila 2008. godine i posle je kupljena od strane kompanije Fiat. Sve ove činjenice i trenutna situacija u domaćoj autoindustriji znače da ovaj novi Yugo nažalost verovatno neće zaživeti nikada.

Uprkos tome, Dejan Hristov planira da pošalje svoj projekat Sprskoj vladi i pokuša da uvede Yugo u novu eru atomobilizma. On sugeriše da bi saradnja sa kompanijom Rimac Automobili bila idealna, sa razvojem i proizvodnjom izvršenom u okvirima Stellantis grupacije, vlasnika kompanije Fiat, Renault Group, vlasnika Dacia i Lada brendova ili čak nekih od mnogobrojnih kineskih proizvođača. Dodatno, proizvodnja u našim kragujevačkim pogonima i lokalni izvori litijuma potrebnog za baterije definitivno bi smanjili cene proizvodnje koliko god da je to moguće.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group