Abarth predstavlja moderan osvrt na legendarnu trkačku liniju

Ovih dana, ime kompanije Abarth vezano je za performansna izdanja linija 124 Spider i 500 italijanskih proizvođača Alfa Romeo i Fiat...

Međutim, pedesetih i šezdesetih godina prošlog veka, Abart je imao brojne pobede u trkama širom Evrope sa kombinovanim tjuniranim mašinama brendova Fiat, Alfa Romeo pa čak i Porsche, obeleženih posebno kreiranim i veoma lakim panelima karoserije.

Sada 1000 SP (Sport Prototipo), jedan od najvećih i najikoničnijih trkačkih automobila iz te ere, dobija svoju modernu verziju namenjenu 2021. godini. Stellantis nije predstavio previše tehničkih detalja ovog modela, ali nam je pruženo dovoljno kako bismo shvatili šta se sve nalazi ispred ove predivne karoserije.

Novi model poseduje karbonsku karoseriju, čvrsto sportsko vešanje sa zadnje strane i centralno montirani četvorocilindrični motor sa 1.742 cc, zadužen za razvijanje 237 ks, što nam jasno naglašava povezanost sa mašinom nedavno predstavljenom u Alfa Romeo 4C Spider liniji.

Ako ste ikada imali priliku da vidite 4C model uživo, onda znate da je on prilično mali. Tako da su fotografije deminutiva originalne 1000 SP verzije sasvim dovoljne kako bismo shvatili koliko su sportski modeli šezdesetih ustvari bili mali u odnosu na današnje. Oni čak deluju kao poslednji projekti brenbda The Little Car Company, ljudi zaduženih za projekat Baby Bugatti.

Međutim, bez obzira na veličinu i bez potrošenog bogatstva, nije bilo šanse da inžinjeri brenda Stellantis promene osnovne dimenzije donorskog automobila, što je doslovno prevelo originalne i prepoznatljive karakteristike čuvenog trkačkog modela.

Ova mašina ne poseduje podižuće farove, ali se moderna projektor svetla nalaze pozadi pružajući omaž originalnim štopaljkama, hauba poseduje isti horizotalni usisnik vazduha praćen sa dvadeset proreza na haubi iza njega.

Iza sedišta nalazi se zaštita u slučaju prevrtanja retro stila, dok su karoserija i bočni prozorksi segmenti potpuno redizajnirani kako bi pružali utisak starijih aluminijumskih varijanti predivnih oblina. Međutim, verovatno najuspešniji deo ovog modela jeste njegova zadnja strana. Ovaj deo možda deluje gotovo kao SUV visok pored malenog originalnog automobila, ali na njegovom poklopcu možemo videti brojne ventilacione otvore i mrežaste panele, koji omogućuju toploti turbo jedinice da izađe iz motornog prostra, što novom SP modelu daje više osobenosti i sportskog duha, kao i potpuno drugačiji izgled od originalnog 4C automobila.

4C linija krenula je sa proizvodnjom prošle godine, a veoma je moguće da je ovaj model kreiran iz čiste zabave i gotovo sigurno neće postati linija koja će biti plasirana tržišno. Stallantis tvrdi da će kreirati samo jedan automobil, koji će biti korišćen na događajima klasične tematike ove jeseni. Sa druge strane, ako imamo u vidu da je 4C bio priličan promašaj u prodajnom smislu, moguće je sasvim da ćemo videti još nekoliko jedinica od karbonskih cevi kako stoje u Alfa R&D centru, namenjenih svakome ko zatraži ovakvu jednu mašinu.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group