XJ-S Lynx pokazuje da Jaguar zna nešto o shooting brake modelima

Sportbrake: to je ime kojim je Jaguar zvao svoje karavan verzije XF salona...

Ovo zapravo nije punokrvni shooting brake, zbog toga što poseduje petoro vrata umesto troje, ali automobil koji vidite u galeriji predstavlja veoma redak dragulj u svetu automobilizma. Ovo je Jaguar XJ-S Eventer iz 1984. godine, jedan od samo 67 kreiranih od strane kompanije Lynx, koja se bavi izradom karoserija.

XJ-S je bio naslednik legendarnog E-Type modela, odnosno blizanca sa dvoje vrata modela XJ sedan, kao i prethodnik XK linije koja je usledila. Jaguar je proizveo više od 115.000 jedinica ove serije tokom 21 godine proizvodnje, od 1975. do 1996. Neki od modela bili su kupei neki kabrioleti, ali je kompanija omogućila brendu Lynx da kreira „shooting brake“ verzije čiji primerak vidite ovde.

Dok su neki od ovih preobraženih modela dobili šestocilindraše u ravni, ovaj primerak poseduje dugogodišnjeg slugu kompanije Jaguar, V12 motor sa 5,3 litra zapremine, koji stvara 295 ks. Radi poređenja, moramo naglasiti da čak i danas, dvolitarske turbo jedinice Ingenium inline-four, smeštene u F-Type seriji, između ostalih, proizvode nešto više. Progres u autoindustriji jednostavno je nemilosrdan, tako da ne predstavlja nikakvo čudo što je britanski proizvođač penzionisao svoje V12 1997. godine.

Nevezano sa tim ovo je jedan veoma lep i važan komad istorije, koji u sebi poseduje motor koji je bio i ostaće, veoma cenjen.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group