Volkswagen ukida nekoliko sporazuma o radu u šest nemačkih fabrika, čime otvara put za potencijalna otpuštanja na domaćem tržištu...
Visoki rukovodioci Volkswagen brenda izrazili su zabrinutost zbog sposobnosti kompanije da se takmiči sa azijskim rivalima i pokrenuli inicijativu za smanjenje troškova. Kompanija je nedavno zapretila zatvaranjem fabrika u Nemačkoj, što je izazvalo oštre reakcije lokalnih sindikata. Sada su otkazani sporazumi stari tri decenije koji su garantovali radna mesta do 2029. godine, što znači da će ove garancije važiti samo do sredine sledeće godine.
Koncern kaže da mora postići uštede od 10 milijardi evra do 2026. godine u okviru svog brenda VW Passenger Cars i da to nije ostvarivo po trenutnoj stopi, čak i nakon nedavnih penzionisanja i dobrovoljnih otkupa ugovora ponuđenih u Nemačkoj.
„Moramo omogućiti Volkswagen AG da smanji troškove u Nemačkoj na konkurentan nivo kako bismo mogli da investiramo u nove tehnologije i nove proizvode iz sopstvenih resursa,“ izjavio je direktor za rad VW-a, Gunar Kilian.
Da bi umirili radnike, kompanija je ponudila da unapredi pregovore o platama sa sredine oktobra na ovaj mesec. Međutim, predstavnica zaposlenih i član nadzornog odbora Danijela Kavaljo iz sindikata IG Metall izjavila je da „neće biti otpuštanja,“ i dodala da će se sindikati „žestoko boriti protiv ovog istorijskog napada na radna mesta.“
Kavaljo je upozorila da, ukoliko se ne postigne novi sporazum do juna 2025. godine, stupiće na snagu sporazumi uspostavljeni pre 1994. godine. Ti sporazumi bi rezultirali povećanjem plata za sve zaposlene u šest nemačkih fabrika, kao i dodatnim božićnim bonusima, plaćenim odmorima i višim bonusima za prekovremeni rad, prenosi Rojters. Međutim, Volkswagen će tada imati mogućnost da nametne otpuštanja.
„Potreban je pregovarački kompromis,“ dodao je savet zaposlenih VW. „U suprotnom, VW će moći da pokrene prisilna otpuštanja od leta 2025. godine, ali će se istovremeno suočiti sa ogromnim povećanjem troškova za sve one koji ostanu.“