Volvo premešta proizvodnju modela EX30 i EX90 iz Kine u Belgiju pre uvođenja EU tarifa

Više slika

Više slika

Ova vest dolazi samo nekoliko dana nakon što je Volvo započeo proizvodnju modela EX90 u SAD...

Volvo je započeo premeštanje proizvodnje dva svoja električna vozila proizvedena u Kini u Evropu, pripremajući se za tarife koje EU planira da uvede na električna vozila subvencionisana od strane Pekinga.

Kompanija je razmatrala mogućnost obustave prodaje svojih kineskih električnih vozila u Evropi. Međutim, prema neimenovanim izvorima, Volvo će umesto toga preusmeriti proizvodnju modela EX30 i EX90 u Belgiju. Takođe, postoji mogućnost premeštanja proizvodnje nekih modela iz Velike Britanije u Belgiju.

Portparol Volvo brenda izjavio je za The Sunday Times da je "preuranjeno" donositi zaključke o merama koje bi kompanija mogla preduzeti ukoliko se uvedu tarife. Analitičari smatraju da je Volvo jedan od najizloženijih zapadnih proizvođača automobila potencijalnim novim tarifama. Trenutno, električna vozila proizvedena u Kini podležu tarifi od 10% u Evropskoj uniji, ali se očekuje da će se ta stopa povećati na između 25% i 30%.

Izvori tvrde da Volvo ne bi mogao da priušti proizvodnju modela EX30 u Kini i njihov izvoz u Evropu po tim uslovima.

Proizvodnja modela Volvo EX30 započela je u Kini krajem prošle godine u fabrici u Žangjiakou. Ova lokacija proizvodi električna vozila za kinesko i međunarodno tržište. Volvo već duže vreme planira da proizvodi EX30 u svojoj fabrici u Gentu, a od oktobra prošle godine planiraju da evropska proizvodnja počne 2025. godine. Još uvek nije jasno da li će pretnja tarifama ubrzati početak lokalne proizvodnje.

Evropska komisija pokrenula je istragu o kineskim električnim vozilima prošlog oktobra, verujući da su njihove cene veštački niske zahvaljujući "velikim državnim subvencijama." Očekuje se da će EU ove nedelje obavestiti Kinu o novim tarifama, a Kina će imati četiri nedelje da dostavi dokaze kako bi osporila nalaze EU. U novembru, sve države članice moraće da podrže odluku o trajnom uvođenju tarifa.

Prema izveštajima The Guardian, tarife bi mogle uključivati pojedinačne stope za kompanije koje je EU istraživala, prosečnu tarifu za kompanije koje su sarađivale, ali nisu bile temeljno istražene, i rezidualnu tarifu za one koje nisu bile istražene.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group