Volkswagen je nedavno izdao ozbiljno upozorenje o mogućem zatvaranju svojih fabrika u Nemačkoj zbog gubitka konkurentnosti proizvodnje u toj zemlji...
Kompanija se suočava sa brojnim izazovima, a operativni profit je opao za 11% u odnosu na prošlu godinu. Problem je toliko ozbiljan da se, kako navode iz VW, ne može rešiti jednostavnim merama za smanjenje troškova.
Izvršni direktor Volkswagen Grupe, Oliver Blume, izjavio je da je evropska autoindustrija u veoma teškoj situaciji. "Novi konkurenti ulaze na evropsko tržište", rekao je Blume, naglašavajući da Nemačka sve više zaostaje kao proizvodna lokacija. VW je suočen sa problemima koji zahtevaju sveobuhvatnu restrukturaciju, a zatvaranje fabrika postaje realna mogućnost.
Reakcije na ove najave nisu izostale. Sindikati su već izrazili zabrinutost zbog potencijalnih posledica po radna mesta. IG Metall, jedan od najjačih sindikata u Nemačkoj, osudio je plan upravnog odbora VW, nazivajući ga "neodgovornim". Predstavnici sindikata ističu da bi ovaj potez mogao da ugrozi radna mesta i lokacije širom Nemačke, opisujući ovaj korak kao "kratkovid i izuzetno opasan."
Ove vesti dolaze nakon što je Volkswagen objavio operativni profit od 10,1 milijardi evra u prvih šest meseci ove godine, što je pad od 11% u odnosu na 2023. godinu. Iako su prihodi od prodaje zabeležili blagi rast, kompanija je u automobilskoj diviziji zabeležila negativan neto novčani tok, uz pad prodaje od 2%.
Volkswagen nije prvi put upozorio na moguće zatvaranje fabrika. U julu ove godine, Audi, koji je deo VW grupe, najavio je planove za rano obustavljanje proizvodnje modela Q8 e-tron zbog smanjenog interesa na tržištu. Kompanija je takođe ukazala na dugogodišnje strukturalne izazove u fabrici u Briselu, sugerišući da bi i ta lokacija mogla biti zatvorena.
Volkswagen se suočava sa ozbiljnim izazovima u održavanju konkurentnosti u sve zahtevnijoj evropskoj autoindustriji, a zatvaranje fabrika u Nemačkoj moglo bi da bude drastična mera u rešavanju ovih problema.