Veoma retki Lamborghini klasik koji i danas donosi podeljena mišljenja javnosti

Lamborghini Miura je najverovatnije jedan od najlepših superautomobila ikada kreiranih, dok Countach model poseduje jedan od najupečatljivijih oblika u automobilskoj industriji...

Međutim, kada biste ušli u bilo koji Lamborghini salon ranih sedamdesetih godina prošlog veka, kada su ovi automobili poptuno novi, videli biste još jedan superautomobil opremljen identičnim V12 i dizajniran sa istom svrhom na umu, mada je uprkos svemu tome malo ljudi na ovome svetu koji bi Jarama model nazvali predivnim ili nezaboravnim.

Među tom malom grupom ljudi nalazi se i Feručio Lamborgini, koji je u jednom intervjuu tvrdio da je upravo ovo njegov omiljeni model zbog toga što je sportskiji od Espada i korisniji od Miura automobila. Međutim, oba ova automobila poznatija su od Jarama modela, uprkos tome što je ovaj kupe uživao u relativno dužoj proizvodnoj seriji koja je trajala od 1970. do 1976. godine.

U to vreme je Lamborghini startovao sa proizvodnjom automobila sa V12 motorima na prednjoj strani i nastavio je predstavljanjem Miura linije i njenog naslednika Countach modela. Originalni 350 GT iz 1963. godine predstavlja prvi proizvodni automobil ovog brenda, koji je postao 400 GT kada je moćni V12 sa 3,5 povećan na 3,9 litara zapremine i u to vreme je stizao u 2+2 opciji enterijera. GT je utabao put kratkotrajnoj Islero liniji 1968. godine, koja je predala štafetu dalje Jarama modelu 1970. godine.

Uprkos tome što je dizajniran od strane Marsela Gandinija, čoveka koji je lično nacrtao svaku liniju Miura modela i na kraju kreirao Countach, Jarama poseduje čudna stilska rešenja. Rubovi točkova poseduju neobično visoke linije i usecaju se u prednji i zadnji branik automboila, a pored toga što mu uvučeni farovi prednjem delu daju zao i brutalan izgled, bez premca interesantan i lep, zadnji deo može automatski pasti u zaborav.

Ukusi su različiti i svako može videti nešto lepo ili ružno na ovom klasiku, ali jedno je sigurno, njegova surova kombinacija pravih linija definitivno predstavlja odraz onoga što je usledilo nakon toga, tačnije godinu dana kasnije, kada je prvi prototip Countach modela ugledao svetlost dana, dok je sa proizvodnom serijom manjom od 330 jedinica, Jarama postao jedan od najređih Lamborghini automobila svih vremena.

Kompanija Lamborghini osvežila je Jarama model 1972. godine, dodajući slovo S njegovom imenu, NACA usisnike vazduha i jedan veliki na haubi, zajedno sa 15 ks više, omogućujući V12 mašini sa 3,9 litara zapremine da se popne na masivnih 360 ks izlazne snage. Prelepe felne iz šezdesetih zamenjene su savremenijim modelima sa pet šrafova, dok je opcioni Chrysler Torqueflite trostepeni automatski menjač bio zadužen za dodatno ojačavanje njegovih GT krede akreditiva.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group