Šta Bugatti Chiron, Bentley Continental W12, Passat iz 1991. godine i VW Talagon namenjen kineskom tržištu poseduju zajedničko?...
Pored toga što sva četiri modela pripadaju crstvu VW Grupacije, oni poseduju sve verzije VR motorne tehnologije uskog ugla koju je VW predstavio prvi put u B3 Passat sedan modelima, Corrado kupe i najopakijoj varijanti opsga, Golf Mk3 automobilu, pre trideset godina.
Ovaj koncept je pametan i jednostavan, a pošto su ravni šestocilindraši i osmocilindraši veoma dugački, u poređenju sa tradicionalnim V motorima koji su dosta kraći, često su nepraktično široki. Međutim kreiranjem V agregata pod posebno uskim uglom, toliko da mu cilindri deluju kao da se nalaze u istom cilindarskom bloku i da su prekriveni jednom glavom, stvara se veoma efikasan prostor za uklapanje velikog broja klipova u istom bloku.
Predstavljajući ovaj koncept kao VR6 i ugradivši ga u sve što postoji, od Golf modela, koji su trošili kao nevreme, preko Sharan mini kombija, pa sve do Porsche Cayenne linije, VW je na kraju otkačio jedan cilindar i kreirao V5 jedinice, koje su zvučale prilično moćno takođe. Ovaj program je čak predstavio i dva kratka bloka u koje je uspeo da spakuje po četiri cilindra zajedno, kako bi kreirao neverovatno nepouzdani motor za Passat W8 liniju, primenjujući isti princip na nešto uspešnijem W12 agregatu kompanije Bentley i naravno, na maksimalno suludom W16 modelu namenjenom Bugatti automobilima.
Međutim, baš kao što video YouTube kanala VisioRacer objašnjava, čitav koncept V mašina uskog ugla datira daleko pre 1991. godine. Davne 1922. godine, kompanija Lancia je predstavila svoj pionirski koncept V4 agregata u modelima Lambda, neverovatno sofisticiranog uprkos tome što možda tako ne deluje, sedan automobila, čije su glavne inovacije predstavljali nezavisno vešanje i jednodelni dizajn šasije.