Vek star koncept doneo je slavne motore koji slave 30. rođendan

Šta Bugatti Chiron, Bentley Continental W12, Passat iz 1991. godine i VW Talagon namenjen kineskom tržištu poseduju zajedničko?...

Pored toga što sva četiri modela pripadaju crstvu VW Grupacije, oni poseduju sve verzije VR motorne tehnologije uskog ugla koju je VW predstavio prvi put u B3 Passat sedan modelima, Corrado kupe i najopakijoj varijanti opsga, Golf Mk3 automobilu, pre trideset godina.

Ovaj koncept je pametan i jednostavan, a pošto su ravni šestocilindraši i osmocilindraši veoma dugački, u poređenju sa tradicionalnim V motorima koji su dosta kraći, često su nepraktično široki. Međutim kreiranjem V agregata pod posebno uskim uglom, toliko da mu cilindri deluju kao da se nalaze u istom cilindarskom bloku i da su prekriveni jednom glavom, stvara se veoma efikasan prostor za uklapanje velikog broja klipova u istom bloku.

Predstavljajući ovaj koncept kao VR6 i ugradivši ga u sve što postoji, od Golf modela, koji su trošili kao nevreme, preko Sharan mini kombija, pa sve do Porsche Cayenne linije, VW je na kraju otkačio jedan cilindar i kreirao V5 jedinice, koje su zvučale prilično moćno takođe. Ovaj program je čak predstavio i dva kratka bloka u koje je uspeo da spakuje po četiri cilindra zajedno, kako bi kreirao neverovatno nepouzdani motor za Passat W8 liniju, primenjujući isti princip na nešto uspešnijem W12 agregatu kompanije Bentley i naravno, na maksimalno suludom W16 modelu namenjenom Bugatti automobilima.

Međutim, baš kao što video YouTube kanala VisioRacer objašnjava, čitav koncept V mašina uskog ugla datira daleko pre 1991. godine. Davne 1922. godine, kompanija Lancia je predstavila svoj pionirski koncept V4 agregata u modelima Lambda, neverovatno sofisticiranog uprkos tome što možda tako ne deluje, sedan automobila, čije su glavne inovacije predstavljali nezavisno vešanje i jednodelni dizajn šasije.

Tokom poslednjih godina, VW je ukinuo brojne svoje popularne i moćne Vere u gotovo svim pristupačnim automobilima, menjajući VR6 agregate u Golf R32 opsegu praktičnijim turbo Golf R četvorocilindrašima. Pored toga, pritisak koji se vrši smanjivanjem CO2 emisija i potrošnje goriva definitivno znači da će se monstrumi od W12 i W16 motora iz Bentley i Bugatti linija modela definitivno ugasiti i biti zamenjeni električnim jedinicama u skorijoj budućnosti.

Za sada, ovi mamuti i dalje žive, a što se tiče VR6 jedinica, one su na kineskom tržištu danas zamenjene 2,5 litara velikim sportskim modelima sa jednim turbo-punjenjem, koji stvaraju finih 295 ks u VW Talagon modelima, što je značajan porast u poređenju sa Passat jedinicama koje su na svom debiju 1991. godine iz jedinica sa unutrašnjim sagorevanjem isporučivale 172 ks. Nažalost, mnogo toga će nam nedostajati vezano za motore sa unutrašnjim sagorevanjem kada oni konačno napuste planetu, dok su inžinjerska rešenja koja omogućuju razlikovanje automobila jednih od drugih definitivno prva stavka na listi.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group