Trkački klasik kakav se samo poželeti može - Fiat-Abarth Rally Stradale

Ne postoji vremenski period autoindustrije u kome su veliki kockasti elementi, nalik rubovima točkova, izgledali dobro kao onda kada je predstavljen jedan veoma poseban model...

Fiat-Abarth Rally Stradale predstavlja mašinu koja ne poseduje gotovo ni jednu oblinu na sebi, ali i dalje uspeva da izgleda savršeno - štaviše, sto puta bolje od mnogih današnjih modela kompanije Fiat - nastalu iz relativno nepoznate linije sedan modela i pretvorenu u zaista brutalnu reli jedinicu namenjenu za napad ovog brenda na sam vrh World Rally Championship takmičenja sedamdesetih godina prošlog veka.

131s model predstavljao je zajednički projekat kompanija Fiat/Abarth - koju je tada Fiat držao u svom vlasništvu - i Bertone, vrhunskog stručnjaka za kreiranje karoserija. Regularni 131 Mirafioris modeli bi napuštali fabriku i odmah nakon toga odlazili u pogon brenda Bertone, gde su opremani ogromnim krilima, haubom i poklopcem gepeka od fiberglasa i modifikovani potpuno kako bi bili karoserijiski potpuno prilagođeni nezavisnom zadnjem vešanju, koje je menjalo fabričku zadnju osovinu.

Ispod haube ovih modela, nalazila se dvolitarska jedinica sa duplim kolenastim vratilima, šesnaest ventila, Weber karburatorom i 138 ks u uličnom paketu. Ovo možda ne zvuči previše uzbudljivo, ali kako su brojne publikacije do sada navele, u ovom obliku, interesantnom Fiat modelu potrebno je svega 7,2 sekunde kako bi ubrzao do stotke iz mesta, što je tokom sedamdesetih godina bilo veoma impresivno i omogućeno nesinhronim transmisijama kompanije Abarth, koji su ujedno, između svega ostaloga, činili ovu liniju neverovanto interesantnom za vožnju.

Trkačka izdanja ove serije predstavljala su prave sportske mamute, opremljene Kugelfischer mehaničkim sistemom za ubrizgavanje goriva i varijabilnom pumpom za ulje, stvarajući 238 ks, što je za 99 ks više od ulične varijante. Beli model koji možete videti na snimku koji sledi, predstavlja onaj koji je vozio Valter Rohl do pobede na 1980 San Remo Rally trci, pomogavši kompaniji Fiat da osvoji svoju poslednju titulu za najboljeg WRC proizvođača, a kasnije je prodat za masivnih 345.000 evra.

Sa druge strane, crveni Stradale koji vidite u galeriji nema nikakve veze sa Rohlom, ali je zaista zadivljujuća jedinica zahvaljujući kombinaciji male pređene kilometraže - nešto manje od 51.000 km - i činjenici da je podrvgnuta iscpnom šesnaestomesečnom procesu restauracije, koji je njenog vlasnika olakšao za gotovo 42.000 evra.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group