Toyota tvrdi da električni automobili nikada neće osvojiti svet

Kupci "konačno vide stvarnost".

Sa usporavanjem prodaje električnih automobila ka kraju 2023. godine, proizvođači automobila smanjili su svoje nekada optimistične projekcije. General Motors i Honda, na primer, odustali su od planova za rad na pristupačnim EV (električnim vozilima) u oktobru.

Čak i sa velikim zalihama, manje kupaca odlučuje se za električne automobile iz niza razloga, uključujući cenu i nedostatak infrastrukture za punjenje.

Sada, Akio Tojoda, predsednik japanskog proizvođača automobila Toyota, dodatno potencira tu pesimističnost, tvrdeći tokom poslovnog događaja održanog prošlog meseca da su najnoviji trendovi u EV sektoru upozorenje, sa kupcima koji "konačno vide stvarnost".

"Neprijatelj je CO2," tvrdio je. "Bez obzira koliko napreduju [baterijski] EV, mislim da će i dalje imati samo 30 posto tržišnog udela." Ostatak će biti zauzet hibridnim EV i automobilima na gorive ćelije na vodonik, tvrdio je.

To je veliki glas nepoverenja u dominaciju EV modela — iako nam ostaje da vidimo da li će ova tvrdoglava strategija na kraju doneti korist proizvođaču automobila. Toyota je bila skeptična prema električnim vozilima i bila je primetno spora u usvajanju tehnologije, što je razočaralo akcionare.

Ali sada, kada je prodaja EV u padu, slika počinje da izgleda drugačije. Tržište EV u SAD se mučilo da održi stope rasta tokom 2023. godine, uprkos rekordnoj prodaji. Ni Kina ne stoji mnogo bolje, sa očekivanjima da će usvajanje EV usporiti ove godine, a analitičari navode ekonomske neizvesnosti kao jedan od glavnih razloga.

Uprkos usporavanjima, analitičari i dalje očekuju da će usvajanje EV doživeti značajne poraste u 2024, uključujući i tržište Kine. Ali, predviđanje globalne političke klime, i kako bi to moglo uticati na ekonomiju, i dalje je nepovoljno.

Toyota, međutim, štiti svoje uloge tvrdnjom da je njihov pristup "višestrukih puteva" najbolji način za postizanje karbonske neutralnosti.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group