Kupci "konačno vide stvarnost".
Sa usporavanjem prodaje električnih automobila ka kraju 2023. godine, proizvođači automobila smanjili su svoje nekada optimistične projekcije. General Motors i Honda, na primer, odustali su od planova za rad na pristupačnim EV (električnim vozilima) u oktobru.
Čak i sa velikim zalihama, manje kupaca odlučuje se za električne automobile iz niza razloga, uključujući cenu i nedostatak infrastrukture za punjenje.
Sada, Akio Tojoda, predsednik japanskog proizvođača automobila Toyota, dodatno potencira tu pesimističnost, tvrdeći tokom poslovnog događaja održanog prošlog meseca da su najnoviji trendovi u EV sektoru upozorenje, sa kupcima koji "konačno vide stvarnost".
"Neprijatelj je CO2," tvrdio je. "Bez obzira koliko napreduju [baterijski] EV, mislim da će i dalje imati samo 30 posto tržišnog udela." Ostatak će biti zauzet hibridnim EV i automobilima na gorive ćelije na vodonik, tvrdio je.
To je veliki glas nepoverenja u dominaciju EV modela — iako nam ostaje da vidimo da li će ova tvrdoglava strategija na kraju doneti korist proizvođaču automobila. Toyota je bila skeptična prema električnim vozilima i bila je primetno spora u usvajanju tehnologije, što je razočaralo akcionare.
Ali sada, kada je prodaja EV u padu, slika počinje da izgleda drugačije. Tržište EV u SAD se mučilo da održi stope rasta tokom 2023. godine, uprkos rekordnoj prodaji. Ni Kina ne stoji mnogo bolje, sa očekivanjima da će usvajanje EV usporiti ove godine, a analitičari navode ekonomske neizvesnosti kao jedan od glavnih razloga.
Uprkos usporavanjima, analitičari i dalje očekuju da će usvajanje EV doživeti značajne poraste u 2024, uključujući i tržište Kine. Ali, predviđanje globalne političke klime, i kako bi to moglo uticati na ekonomiju, i dalje je nepovoljno.
Toyota, međutim, štiti svoje uloge tvrdnjom da je njihov pristup "višestrukih puteva" najbolji način za postizanje karbonske neutralnosti.