Toyota debituje sa radarom baziranom na naprednom podsistemu za zadnja sedišta na modelu Sienna za 2025. godinu, dok vrhunske verzije dodaju usisivač i frižider...
Minivenovi su poznati po funkcionalnosti više nego po stilu. Oni su praktični i izvanredni na svoj način, ali retko kad se nalaze na vrhuncu tehnologije. Sienna iz 2025. godine menja to, postajući prvi Toyota model koji će pozvati vaš telefon ako pomisli da ste ostavili decu na zadnjem sedištu bez nadzora.
Svake godine deca i životinje stradaju kada vozači zaborave da su ih ostavili u vozilima i zaključaju ih, ostavljajući ih u ekstremnim vremenskim uslovima – bilo vrućini ili hladnoći. Toyota već ima osnovni sistem na vozilima poput Corolla Cross koji podseća vozače da provere zadnja sedišta pri izlasku, ali najnovija Sienna ide mnogo dalje.
Ako vozač zaključa vozilo, a radar detektuje nekoga na zadnjem sedištu, svetla za opasnost će početi da trepere, a brave će izdati devet zvučnih signala. Ako se to upozorenje ignoriše 90 sekundi, oglasiće se sirena. Nakon četiri minuta, vozač će dobiti tekstualnu poruku putem Toyota aplikacije, a ako ni tada ne otvori vrata, Toyota će automatski pozvati njegov mobilni telefon.
Ako je vozilo ostavljeno otključano i radar detektuje pokret na zadnjem sedištu, sistem će preskočiti sirenu i dati vozaču 10 minuta pre nego što pošalje tekstualnu poruku, a zatim još dva minuta pre nego što pozove mobilni telefon. Princip je isti, a radar od 60 GHz, smešten u krovu vozila, nadgleda drugu i treću klupu u oba slučaja.
Svi modeli Sienne, uključujući osnovni LE, dobijaju ovaj napredni podsistem za zadnja sedišta, uz 10-godišnju pretplatu na Safety Connect, potrebnu za rad sistema.
Šta je još novo za 2025. godinu?
Ostale promene za modelnu godinu uključuju dolazak digitalne instrument table od 12.3 inča na srednje opremljenim verzijama XSE, Woodland Edition, Limited i Platinum. Vraćaju se i usisivač i frižider na vrhunskim modelima. Ove karakteristike su prvobitno bile predviđene za četvrtu generaciju Sienna modela iz 2021. godine, ali su uklonjene kada je kompanija koja je proizvodila usisivače bankrotirala.
Toyota tvrdi da je unapredila unutrašnjost, uključujući sedišta, konzolu i instrument tablu na svim modelima. Novi točkovi na nekim verzijama i najnoviji medijski sistem Toyote zaokružuju promene, ali ono što se nije promenilo je hibridni pogonski sistem Sienne. Kombinacija 2.5-litarskog četvorocilindričnog motora i jednog električnog motora daje snagu od 245 KS (248 PS), sa opcijom pogona na prednje ili sva četiri točka.