Toyota radi na razvoju novog 2.0-litarskog turbo motora koji bi mogao da proizvodi čak 600 KS, prema najnovijim glasinama iz Japana...
Ovaj motor, koji je deo posvećenosti Toyota brenda unapređenju unutrašnjeg sagorevanja, mogao bi da bude ključni element u povratku legendarnog modela MR2, kao i eventualno oživljavanje modela Celica.
Prema izveštajima, nova turbo jedinica od 2.0 litra u svojoj najmoćnijoj, trkačkoj verziji, mogla bi da isporuči do 592 KS (441 kW / 600 PS), dok bi verzija za uličnu vožnju mogla da ponudi 395 KS (294 kW / 400 PS) i 550 Nm obrtnog momenta. Takođe se razmatra i slabija verzija motora sa 296 KS (221 kW / 300 PS) i 400 Nm obrtnog momenta.
Ovaj motor zvuči kao savršeno rešenje za buduće sportske automobile, poput eventualnog povratka modela MR2 kao GRMN verzije sa pogonom na sva četiri točka (GR-Four 4WD sistemom). Slična kombinacija mogla bi se koristiti i za povratak modela Celica, potencijalno kao kupea sa dvoje vrata i prednjim motorom.
Toyota je u maju 2024. godine potvrdila razvoj novih 1.5-litarskih i 2.0-litarskih motora u saradnji sa Subaru i Mazda brendovima, fokusirajući se na budućnost unutrašnjeg sagorevanja (ICE). Iako nije pruženo mnogo detalja, Toyota je naglasila da će ovi motori biti visoko efikasni, snažni, hibridno spremni i kompatibilni sa alternativnim gorivima.
Toyota je posebno istakla da će novi turbo 2.0-litarski motor nadmašiti trenutni turbo 2.4-litarski motor po snazi, dok će biti manji po dimenzijama i štedljiviji u potrošnji goriva. Očekuje se da će ovaj motor zadovoljiti stroge ekološke standarde na globalnom nivou, a njegova kompatibilnost sa ugljenično neutralnim gorivima mogla bi ga učiniti održivim čak i nakon potencijalnih zabrana tradicionalnih benzinskih i dizel motora.
Iako su sve ove informacije za sada samo glasine, izvori sugerišu da bi Toyota MR2 GRMN mogla biti proizvedena u ograničenom broju, isključivo za japansko tržište. Toyota bi mogla ponuditi izbor između osmostepenog automatskog menjača i šestostepenog manuelnog, sličnih onima dostupnim u modelima GR Corolla i GR Yaris. Cena bi mogla iznositi oko 10 miliona jena (70.000 dolara), iako je još rano za tačne procene.
Toyota nastavlja da se kladi na unutrašnje sagorevanje, čak i dok mnogi proizvođači automobila prelaze na električne pogone. Ovaj novi motor mogao bi da bude ključan za strategiju Toyota brenda u budućnosti sportskih automobila, kombinujući snagu, efikasnost i ekološku održivost.