Toyota, Honda, Mazda, Suzuki falsifikovali testove emisija i bezbednosti

Istraga rada nekoliko vodećih japanskih proizvođača automobila od 2014. godine otkrila je nepravilnosti u načinu na koji testiraju vozila...

Nakon nedavnog skandala sa bezbednosnim testovima kompanije Daihatsu, japansko Ministarstvo za zemlju, infrastrukturu, saobraćaj i turizam (MLIT) pokrenulo je istragu o praksama drugih domaćih proizvođača automobila od 2014. godine. Toyota, Honda, Mazda i Suzuki priznali su lažne radnje u aplikacijama za odobrenje tipa za određene modele. Kao rezultat toga, bili su primorani da obustave proizvodnju, isporuku i prodaju pogođenih vozila koja su trenutno u ponudi na tržištu.

Počevši od Toyote, najveći japanski proizvođač automobila priznao je da je podnosio lažne podatke u testovima bezbednosti za pešake i putnike za modele Corolla Fielder, Corolla Axio i Yaris Cross, koji su trenutno u proizvodnji. Pored toga, interne istrage su otkrile manipulacije testovima sudara za modele koji su ukinuti, kao što su Crown, Isis, Sienta i Lexus RX. Uprkos ovim problemima, Toyota je izjavila da je interna verifikacija potvrdila usklađenost sa svim bezbednosnim propisima za pogođena vozila, što znači da vlasnici ne moraju preduzimati dodatne mere.

Mazda je otkrila da je softver za kontrolu motora modela MX-5 RF roadster i Mazda2 subkompakt hečbek prepravljan tokom zvaničnih testova izlazne snage. Kompanija je takođe primenila nepravilne modifikacije na vozilima za testiranje sudara za ukinute modele Atenza/Mazda6 i Axela, iako je potvrdila da proizvodni modeli ispunjavaju bezbednosne standarde.

Hondina interna istraga otkrila je falsifikovane izjave u testovima buke za 22 ukinuta vozila. Pogođeni modeli uključuju Inspire, Fit, Fit Shuttle, Shuttle, CR-Z, Acty, Vamos, Stepwgn, Legend, Accord, Insight, Exclusive, CR-V, Freed, N-Box, N-One, Odyssey, N-Wgn, Vezel, Grace, S660, Jade i NSX.

U slučaju Suzukija, lažne radnje su bile ograničene na jedan model: LCV verziju prethodne generacije Alto proizvedenu između 2014. i 2017. godine. Suzuki je otkrio da je navedena zaustavna udaljenost na testu kočenja bila kraća od stvarnih merenja. Prema kompaniji, pritisak primenjen na pedalu kočnice tokom testiranja nije bio dovoljno jak da rezultati ispunjavaju zakonske standarde. Da bi ispunili rokove, prilagodili su brojeve, pretpostavljajući da će vozilo postići bolje rezultate na detaljnom testu.

Japanske vlasti će sada sprovesti inspekcije na licu mesta u prostorijama pomenutih kompanija kako bi potvrdile usklađenost pogođenih modela sa propisima. Proizvođači automobila su takođe dobili instrukcije da pruže informacije i podršku pogođenim vlasnicima po potrebi.

Ovaj preokret će zaustaviti proizvodnju, isporuku i prodaju pogođenih modela trenutno ponuđenih u Japanu i drugim tržištima širom sveta. Ostaje da se vidi koliko brzo će japanske vlasti moći da reše pitanja usklađenosti i odluče o odgovarajućim kaznama za lažne radnje proizvođača automobila.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group