Testiranje savrešnog Chiron modela na specijalnim valjcima kompanije Bugatti

Iako deluje kao da su dinometri veoma česta stvar u autoindustriji, ovi valjci ipak predstavljaju ozbiljan i ogroman komad mašinerije, a jedan od verovatno najvećih na svetu jeste onaj koji radnici kompanije Bugatti koriste za testiranje svojih automobila...

Dizajniran posebno za testiranje pri neverovatno velikim brzinama, dinometar kompanije Bugatti omogućuje precizna merenja pri ubrzanjima do 480 km/h. Iako je ovo surova maksimalna brzina, ona je svega nešto veća od 440 km/h, koja je zvanično limitirana na Chiron modelu. Čak i pri ovim „nižim“ brzinama doduše, sile koje utiču na vozilo i putnike potpuno su neverovatne. Pri brzini od 420 km/h, gume modela Chiron obrću se više od pedeset puta u sekundi, što na njima proizvodi silu od oko 4.000 G. Pri ovoj brzini, vazdušni ventili guma teže masivnih pedeset i pet kilograma.

Međutim, nije samo gravitacija ta koja stvara ogromne sile na pokretačkom delu, već to čini i sam Chiron. Kako bi osigurali da ova mašina ostane na dinometru sve vreme, inžinjeri moraju postaviti dvadeset šrafova od posebinh legura visokog kvaliteta i velike izdržljivosti ispod njegove šasije, kako bi ga prikačili na specijalno dizajnirane adaptere na monokoku. Svaka oplata se zatim povezuje sa drugom snažnim lancima, koji se upredaju i ankerišu na pod hale. Lanci moraju biti u mogućnosti da izdrže dvadeset i četiri tone sile kako bi automobil ostao na mestu i u kontaktu sa valjcima sve vreme.

Za razliku od svih drugih valjaka za četvorotočkaše, kod kojih svaka osovina ide na pojedinačni roler, kompanija Bugatti ima verziju sa samo jednim za sva četiri točka. Ovo, kako iz francuskog brenda tvrde, redukuje proklizavanje točkova, uvijanje i gubitak performansi. Čitav koncept nije bitan samo zbog preciznih očitavanja, već je zapravo veliki deo onoga što brutalnu mašinu čini sposobnom da se izbori sa neverovatnom silom osmolitarskog W16 agregata. Sa manje proklizavanja i gubitaka, gume se manje zagrevaju, omogućujući testiranja velikih brzina.

Iako ovo znači da je roler prilično težak, dostižući maksimalnih 3,5 tona i da poseduje rotacionu masu od oko 720 kilograma, on ipak donosi maksimalnu kočionu snagu od 1.609 ks. Masivni ventilator smešten u test hali kompanije Bugatti može pomerati do 300.000 kubnih metara vazduha u jednom satu kako bi simulirao realistično strujanje oko automobila i obezbedio njegovom motoru i svim ostalim sistemima hlađenje koje mu im je itekako potrebno.

Na kraju, potpuno je esencijalno testirati ovakvu zver od automobila kako bi se utvrdilo da li on zaista donosi 1.596 ks i 1.600 Nm obrtnog momenta, sa kojima ga njegov tvorac reklamira.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group