Tesla ide u korak sa modelima LaFerrari i Porsche 918


Tesla je trenutno treći produkcioni automobil po pitanju ubrzanja...

Model S P100D sa "Ludačkim modom" je u mogućnosti da ubrza od 0 do 100 za 2,5 sekundi. Ovo je sudeći po kompaniji Tesla, sporije samo od dvoseda Ferrari LaFerrari i Porsche 918 Spyder.

Za razliku od ova dva automobila, Model S P100D sedan poseduje četvoro vrata i u njega može sesti pet odraslih osoba, ali takođe poseduje i mesto za nešto prtljaga (iz kompanije tvrde da u njihovo vozilo može da stane petoro odraslih plus dvoje dece i poseduje dovoljan prtljažnik - ali mi mislimo da ovo deluje preterano optimostično ili je bazirano na tome da ovi odrasli moraju biti prosečne visine konjičkog džokeja). A, čak, ni do cene još nismo došli...

Internet je eksplodirao u akciji širenja ove vesti, sa mnogim sajtovima koji su urlali o tome kako je P100D najbrži produkcioni automobil na planeti (što zapravo nije) i ništa ako njegovo ubrzanje ne pobeđuje i gravitaciju (ali on to upravo i radi, jer gravitacija zemlje ubrzava objekte do 100 km/h za 2,75 sekundi). Kao i obično, osnivač kompanije Tesla, Elon Musk, pokazuje da ume da ugrabi naslove, ali nam je makar drago da se oni ne odnose na tvrdnje da mi zapravo, živimo u simulaciji ovog vremena.

Baterija od 100 kw modela P100D uvećava njegovu pređenu razdaljinu na 315 milja po američkim regulatornim standardima, ili 613 kilometara prema standardima Evropske Unije, čineći ga time prvim proizvodnim električnim vozilom koje je probilo barijeru od 483 kilometra - kako to navode iz Tesle. Baterija većeg pakovanja je dostupna u Tesla Model X, čineći ovaj trenutno najbrži terenac na svetu još bržim i pružajući mu mogućnost prelaženja i do 465 km sa jednim punjenjem.

Novi P100D ima početnu cenu do 135.000$ i poseduje ograničenje maksimalne brzine na 250 km/h. Ovo deluje kao veoma začuđujuća činjenica, posebno kada se ima na umu da su njegovi navodni brzinski konkurenti LaFerrari i Porsche 918 očigledno obeleženi cenama severno od jednog miliona dolara.

"Pošto je P100D prilično skup automobil, želimo da istaknemo da svaka njegova prodaja potpomaže plaćanju izrade menjeg i mnogo pristupačnijeg Tesla Model 3 automobila koji je još uvek u razvojnoj fazi", izjavio je proizvođač u jednom svom blogu.

Kompanija Tesla nije ništa više rekla o ovome, ali je veoma lako primetiti da ne postoji ni jedan drugi automobil po ovoj ceni koji je sposoban da dostigne ovakav nivo ubrzanja. Šta više ovo je jedini potpuno proizvodni model koji je još uvek dostupan od strane proizvođača, iz razloga što su Porsche i Ferrari pre izvesnog vremena završili proizvodnju svoje dve pomenute serije.

Ranije prošlog meseca, kompanija Tesla Motors je objavila veći gubitak od planiranog u drugom kvartalu godine, dok je tada istovremeno radila na ubrzanju proizvodnje kako bi odgovorila na ogroman broj zahteva za njenim električnim automobilima.

Brend Tesla je objavio neto gubitak od 293,2 miliona dolara, ili 2,09 $ po deonici, u kvartalu završenom 30 juna, što je daleko više od prošlogodišnjeg minusa koji je iznosio 184,2 miliona u istom periodu. Prihod kalifornijske kompanije se sa prošlogodišnjih 955 miliona u drugom kvartalu popeo na 1,27 milijardi dolara. Tesla i dalje nudi svoja nova vozila iako se konstantno suočava sa lošim publicitetom koji je vezan za autonomne sisteme vožnje ugrađene u njihovim električnim automobilima.

Fatalan incident u Sjedinjenim Državama i ostali manje ozbilni slučajevi u Kini promovišu zabrinutost oko bezbednosti ovih autonomnih sistema, ali kompanija Tesla čvrsto ostaje posvećena usavršavanju te tehnologije.

N.Đ

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group