Najbolji superautomobili sa četvoro vrata

Predstavljamo vam ono što se dogodi kada proizvođači superautomobila odluče da kreiraju modele limuzina sa četvoro vrata.

Postojalo je vreme - i to ne tako davno - kada su proizvođači superautomobila pravili sportske modele sa dvoje vrata i to je praktično bilo sve što su radili, ali ovih dana njihova imućna klijentela zahteva najbolje iz oba sveta - mogućnost transporta celokupne porodice pri velikim brzinama i u najvećem stilu.

Ovo je učinilo da proizvođači egzotičnih automobila steknu dragocenu prednost na tržištu prelaznih modela, ali visoki terenci nisu jedina klasa koja je pretrpela ove promene. Uz nekoliko izuzetaka, većina proizvođača, koje najbolje poznajemo zbog njihovih egzotičnih superautomobila, je makar jednom eksperimentisala sa idejom porodične limuzine sa četvoro vrata. Šta više, nekoliko njih je čak proizvelo neke modele ovog tipa.

Tako da uz izvinjenje svima koji vole McLaren, Pagani i Koenisegg - proizvođače automobila koji verovatno nikada neće napraviti ništa više od modela sa dvoje vrata - predstavljamo šest najboljih sedana koji dolaze upravo iz nekih od najistaknutijih evropskih fabrika superautomobila.

LAMBORGHINI ESTOQUE

Iako je kompanija Lamborghini stekla svoju reputaciju proizvodnjom (i trenutno samo njih proizvodi) superautomobila dvoseda, srednjih motora, ona je zapravo napravila raznovrsna vozila tokom dugog niza godina svog postojanja. Poljoprivredne traktore, između ostalih, ali i terence, GTS modele sa 2+2 motorima sa prednje strane, pa čak brodske i F1 motore. 2008. godine se ova kuća konačno okušala i u proizvodnji limuzine sa četvoro vrata.

BUGATTI GALIBIER

Sa krajem produkcionog serijala modela Veyron, kompanija Bugatti je predstavila nekoliko ideja koje će sledeće sprovesti u dela. Jedna od njih je bila i visokoekskluzivni model koji je svoju formu preuzeo od koncepta Galibier. Ova mašina je trebala da poseduje osmolitarski W16 motor modela Veyron, ali opremljen sa dva superčardžera umesto četiri turbine koje folaze kao standard paket i sigurno bi učinio da čak i Bentley Mulsanne pored njega izgleda kao ništa posebno.

FERRARI PININ

Ferrari se zakleo da nikada neće proizvoditi modele limuzina sa četvoro vrata. Za to služi kompanija Maserati, kako su zvaničnici propinjućeg konja voleli da se našale. Ali je, sada već davne 1980. godine. povodom proslave 50 godišnjice kompanije, Pininfarina, dugogodišnji partner muzeja Maranello, izgradio jedinstveni koncept i dao mu ime Ferrari Pinin.

MASERATI QUATTROPORTE

Od svih proizvođača egzotičnih automobila sa četvoro vrata, Maserati je definitivno najpoznatiji i najpotvrđeniji. Trozubac je prvi put plasirao na tržište svoj model Quattroporte još 1963. godine i sada se on nalazi u svojoj šestoj generaciji. Tokom godina su nuđeni različiti motori od V6 do V8 modela, dok ovu poslednju seriju napajaju moćne mašine kompanije Ferrari.

ASTON MARTIN RAPIDE

Ovaj prekaljeni englez poseduje veliki udeo u kreiranju sedana sa četvoro vrata. Njegov podbrend Lagonda je tokom godina napravio seriju limuzina, nedavno krunisanu sa modelom Taraf, specijalno dizajniranim za tržište Persian Gulf. Ali ipak nešto zapaženiji jeste najnoviji razvojni koncept Rapide kupea sa četvoro vrata, baziranog na seriji DB9 - koji će možda, a možda i neće, ugledati svetlost dana. Poslednji model Rapide S poseduje proslavljeni šestolitarski V12 motor sa 552 ks kompanije Aston Martin.

PORSCHE PANAMERA

Nakon praćenja svog utvrđenog kursa finansijskog uspeha sa modelom Cayenne krosover 2002. godine, kompanija Porsche je izašla na tržište sa Panamera serijom čitavih sedam godina kasnije, nakon čega je predstavljeno još nekoliko goneracija ovog automobila, koji u ponudi ima V6 i V8 motore sa direktnim ubizgavanjem, dizel, pa čak i hibridne jedinice, praćene manualnim, automatskim ili transmisijama duplih kvačila, sa pogonom na zadnjim ili sva četiri točka.

N.Đ. 

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group