Superautomobili koji su najavili kraj jedne predivne ere

Voleli ih ili ne, motori sa unutrašnjim sagorevanjem polako, ali siguno napuštaju automobilsku scenu, kao što smo do sada već dosta puta ponovili...

Postoji obilje razloga zašto proizvođači automobila dodaju turbo punjenja i hibridne pokretačke sklopove u svoje automobile koji se okreću budućnosti, ali i dalje postoje neki od najistaknutijih i izolovanih slučajeva koji se vešto odupiru ovom trendu. Ovakvi primeri se, nažalost moramo istaći, jedino mogu videti još u vrhunskom segmentu superautomobila jedne ere koja je danas, slobodno možemo reći, već ostala za nama.

Bugatti, Pagani, Koenigsegg, McLaren, predstavljaju samo neke od kompanija koje su se opredelile za indukciju snage. Brendovi kao što su Ferrari i Aston Martin, sada preuzimaju isti princip na svojim novim modelima takođe. Mnogi od njih, uključujući i modele koji dolaze iz Vokinga, Maranela, Zufenhausena, Molsheima i Angelhoma, prilagođavaju svoje motore određenom vidu električnih jedinica, kao i automatskih transmisija koje prate celokupan razvoj.

Tu su međutim, neki izuzeci, čak i među superautomobilima, egzotičnim mašinerijama koje se odupiru prelasku na "veštačko" pojačavanje svojih motora čime se žrtvuje njihova startnost i linearnost isporuke snage. Ovakvi modeli možda neće još dugo biti sa nama, ali veoma ih je lepo makar videti ovako, dok je još moguće.

Ferrari F12

Kompanija Ferrari je možda dodala turbo punjenja u svoje modele 488, California, pa čak i GTC4 Lusso, koji može biti kupljen sa turbo osam ili atmosferskim dvanaest motorom, ali serija F12 je bila i ostaće, odlučno nepromenjiva.

Lamborghini

Ova kompanija se poigrava idejom hibrida sa modelom Asterion koncepta koji je nastao početkom prošle decenije i daleko pre priprema za lansiranje Urus suv modela sa motorom duplog turbo punjenja, ali je tada sve to pauzirano, što je dalje rezultiralo zadržavanjem V10 motora sa unutrašnjim sagorevanjem u modelima Huracan i V12 u Aventador, koji su i dalje oslobođeni indukcije snage i električne asistencije, što će tako ostati dokle god poslednje jedinice budu kotrljale planetom.

Audi R8

Blisko povezan sa Lamborghini Huracan modelom jeste Audi R8, koji ne samo da je zadržao svoj V10 motor zapremine 5,2 litre, mada je još jači otkako se preselio u drugu generaciju, ali se istovremeno otarasio malih V8 agregata u čitavom procesu. Njegov atmosferski motor ga razdvaja od rivala kao što je Mercedes-AMG GT i većine verzija Porsche 911 automobila.

Porsche 911 GT3

Iako je veći deo 911 postavke okrenuo svoj kurs ka turbo punjenjima, GT3 ostaje atmosferski, pored toga što poseduje lepršave pedale i pogon na sva četiri točka. Samo imajte u vidu njegove statistike: poslednji GT3 poseduje 469 ks i može da dostigne sto iz mesta za 3,5 sekundi, dok je GT3 RS dolazio sa neverovatnih 500 konja koji mu omogućuju sprint za 3,5 sekundi, dok ekskluzivna varijanta 911 R modela, ispraćena istim četvorolitarskim motorom i uparena sa pravim šestostepenim manualnim menjačem, isti posao obavlja za 3,8 sekundi.

Aston Martin Vanquish S

Kao što vam je dobro poznato, Aston Martin je u drugoj polovini prošle decenije lansirao novi DB11, koji ne samo da se bazirao na novoj platformi, već takođe i na motoru, da budemo precizniji, na mašini razvijenoj u saradnji sa brendom Mercedes AMG. Između tog V12 twin-turbo motora sa 5,2 litre i manjeg V8 koji ga prati, Aston Martin je želeo da primeni turbo snagu u celokupnoj svojoj ponudi, koja je tada ipak imala nekoliko izuzetaka.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group