Sto najboljih automobila svih vremena I deo

Kada govorimo o automobilima, svako od nas ima modele koje voli i koje ne voli...

Bilo da govorimo o kupeima, krosoverima, džipovima, terencima, limuzinama ili kabrioletima, svako od nas ima svoj favorit. Takođe, neki ljudi vole manuelni prenos brzine, dok drugi vole automatike. Neki vole mat farbu, neki sedefaste i sjajne nijanse. Neki vole kožna sedišta, dok drugi preferiraju tkaninu.

Ipak, uprkos svim tim razlikama, moramo se složiti da postoje neki modeli koji su klasični i koji definitivno moraju biti na listi najlepših i najboljih. Za početak ove godine, mi smo odlučili da vam predstavimo 100 najboljih automobila svih vremena. Kako bi sto modela bilo previše za jedan članak, lista će biti predstavljena u 4 dela, a vi ćete imati prilike da uživate u velikoj galeriji, koju ćete, sigurni smo, prelistati nekoliko puta. Pa da počnemo...

100. Jaguar XJS (1975 – 1996)

Naslednik čuvenog E-Type modela, XJS je fantastičan automobil koji je morao da se nađe na ovoj listi. Proizvodio se više od dve decenije i postao jedan od najpoznatijih modela Jaguara.

99. Chevrolet Camaro (1966 – 1969)

Originalni Camaro je osvojio mnoga srca. Svojim stilom, izgledom i izobiljem snage, ovaj model iz šezdesetih postao je instant klasik.

98. Lotus Esprit (1993 – 2004)

Iako mnogi tvrde da je u svojim ranim danima ovaj model bio jednostavno čudan, Esprit je dostigao svoju slavu sa varijantom sa početka devedesetih. Uz twin turbo V8 generaciju, on je evoluirao u pravi egzotični model.

97. TVR Griffith (1991 – 2002)

TVR proizvodi sportske modele još od ranih pedesetih, a Griffith koji je debitovao 91’ predstavio je novu eru elegantnog dizajna sa oblinama.

96. Cadillac (1959)

Možemo slobodno reći da je ovo najpopularniji američki automobil. Ogroman, težak i komično previše stilizovan, Cadillac je klasični model vremena koja su prošla, ali je i danas veoma poželjan na tržištu kolekcionara.

95. Bugatti Type 57 (1934 – 1940)

Pre nego što je svet potresao Drugi svetski rat, francuski Bugatti je predstavio svoj Type 57 model koji je osvojio srca svih vozača. Samo 710 jedinica je proizvedeno.

94. Noble M12 M400 (2004 – 2007)

Verovatno nikada niste čuli za ovaj brend – nisu baš previše poznati u svetu. Ipak, njihov M12 model je bio omiljen brojnim trkačima.

93. Dodge Viper (1990 – 2010)

Ako mačo može biti seksi, onda je Dodge Viper otelotvorenje upravo toga. Dizajniran da bude brutalno brz, nekomplikovan i primamljiv, ovaj superstar iz Detroita dobio je instant slavu.

92. Mercedes – Benz 540K (1935 – 1940)

Ovaj model obeležio je promenu stila u odnosu na svog prethodnika, 500K model. Novitet je imao elegantnije telo, sa većim i moćnijim straight-8 motorom.

91. Ford Boss 302 Mustang (1969 – 1970)

Ovo je arhineprijatelj Chevy Camaro modela. Zašto neprijatelj? Zbog sjajnih performansi i maksimalne snage.

90. Volvo P1800 (1961–1973)

Da, istina je. Volvo je nekada proizvodio sportske modele. P1800 model je bio uspešan pokušaj ovog brenda da se oporavi od svog prethodnog sportskog automobila, P1900, koji je bio totalni promašaj.

89. Volkswagen Karmann Ghia (1955–1974)

Karmann Ghia je iznenađujuće moćni eksperiment VW brenda. Ovaj sportski kupe je napravljen kao veća verzija Bube, a dobio je italijanski dizajn sa nemačkim performansama. Može li bolje?

88. Ferrari 360 Modena (1999–2005)

Model 360 Modena zamenio je zastareli 355, kao glavni sportski automobil Ferrari brenda, noseći u sebi vrhunski V-8, sa neverovatnim izgledom.

87. Nissan GT-R (2009 – do sada)

Ovo je pravo čudo autoindustrije, ne samo zbog svog izgleda, već i zbog sposobnosti da koristi visoku tehnologiju i posrami sve egzotične superautomobile koji koštaju mnogo, mnogo više.

86. Chevrolet Corvette (1953-1962)

Prva generacija Corvette je najznačajniji američki automobil ikada kreiran. Njegov originalni dizajn i impresivne performanse, dokazali su da se Amerika može takmičiti u areni sportskih automobila.

85. Alfa Romeo Spider (1966–1969)

Iako je Spider evoluirao kroz različite iteracije tokom godina, originalna Series 1 iz šezdesetih ostala je upamćena po svojoj ulozi u filmu The Graduate.

84. Jaguar XK (2006 – do sada)

Iako njegov prethodnih nije bio ružan, Jaguar sportski model automobila predstavio nam je novi nivo nenaglašene moderne elegancije svojom najnovijom generacijom.

83. Lamborghini Diablo (1990–2001)

Diablo model nasledio je čuvenog Countach veterana, sa divljom brzinom i još više nepraktičnih elemenata u odnosu na svog prethodnika. Ipak, njegov dizajn je izdržao test vremena.

82. Hudson Hornet (1951–1954)

Ovo je jedan od manje poznatih proizvođača iz Detroita. Ipak, njihov Hornet model je epitom stila i ima značajno mesto u istoriji.

81. Ford Thunderbird (1955–1957)

Ovo je klasik u svačijem viđenju. Originalni T-Bird je bio kreiran kao odgovor na Chevy Corvette i odiše aurom pedesetih.

80. Audi S6 (2012)

S6 model je jedan od sjajnih primera Audijevih modernih, oblikovanih i luksuzno dizajniranih automobila. Definitivno jedan od najboljih sedana ikada kreiranih.

79. Lamborghini Reventon (2009–2010)

Predstavljen kao ograničeno izdanje od samo 20 jedinica, Reventon predstavlja budućnost Lamborghini dizajna. Njegov stil, spolja i iznutra inspirisan je stealth vojnim avionima.

78. Austin-Healey 3000 (1959–1967)

Austin-Healey 3000 je nešto teži i veći od drugih britanskih roadster modela. Po današnjim standardima, on je kompaktni model, lak kao pero.

77. BMW M1 (1978–1981)

Kao prvi BMW model koji nosi sada poznatu M oznaku, M1 je jedan od najređih BMW modela. Njegov dizajn je specijalno osmišljen za postizanje uspeha na trkačkim stazama.

76. Honda S2000 (1999-2009)

Sa sjajnim upravljanjem, atraktivnim linijama dizajna i vrhunskim motorom, ovaj model ultimativna ekspresija Honda tehnologije.

75. Lotus Elise (1996-do sada)

Mali, lagan i brz, ali opak i sjajno povezan sa svojim vozačem. Lotus definitivno zna šta radi.

74. Ferrari F40 (1987–1992)

F40 je ikona automobilskog dizajna. Sa svojim vrhunskim V8 motorom, ovo je bio prvi automobil koji je prešao barijeru od 320 na sat.

73. SS Cars SS100 (1936–1940)

Ovaj lepotan je ikona automobila iz tridesetih godina. Inače, SS Cars su se kasnije proslavili kao Jaguar modeli.

72. Triumph Spitfire (1962–1980)

Legendarni britanski roadster: predivan i lagan, zabavan za vožnju, ali, težak za održavanje.

71. BMW Z8 (1999-2003)

Inspirisan predivnim 570 modelom iz pedesetih, Z8 je bio BMW model koji je odgovorio na visoku potražnju za roadsterima. Imao je isti V8 motor kao M5 supersedan.

Nastaviće se...

N.Đ.

 

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group