Generalno, u svetu automobilizma važi mišljenje da je linija Jaguar XJR prestala da postoji zajedno sa retro X300 modelima...
I, zaista, ovo je bila prva proizvodna serija XJR modela koji su posedovali autohtoni dizajn. Ovo je takođe bio i prvi ulično legalni Jaguar koji je posedovao superpunjenje. Ali, ovo zaprapravo nije bila prva XJR varijanta ovog tipa, već ipak linija čijeg predstavnika vidite u galeriji.
Pre nego što se X300 pojavio 1994. godine, kompanija Jaguar i ekipa Tom Walkinshaw Racing (TWR), sarađivali su zajedno na veoma ograničenoj seriji limuzina performansi, kreiranoj u svega 425 primeraka ikada. Sada, jedan od ovih modela izvire na površinu i spreman je za promenu vlasnika.
Baziran na ranijim XJ40 automobilima, JaguarSport XJR nastao je iz istog partnerstva kao dva poznata superautomobila kompanije, XJR-15 i XJ220.
Ovaj sedan debitovao je 1988. godine, posedovao je motor sa šest cilindara u ravni i zapreminu od 3,6 litara, ali poslednja izdanja ovih jedinica bila su povećana na četiri litre, posedovala su šest cilindara i unutrašnje sagorevanje, mada ih je TWR tjunirao kako bi razvijala 250 ks. Radi poređenja vredi naglasiti, kao je BMW M5 iz iste ere ispod svoje haube posedovao motor zapremine 3,5 litara, sa šest cilindara u ravni, inicijalno matiran na 311 ks.