Rusija proizvodi kopije Citroen modela u fabrici Stellantis uz pomoć kineskog partnera

Više slika

Više slika

Čini se da je Rusija preuzela Stellantis fabriku u Kalugi i planira da proizvodi Citroen C5 Aircross modele koristeći kompletna uputstva dobijena iz Kine.

Kao i ostali zapadni proizvođači automobila, Stellantis je prestao da izvozi vozila u Rusiju i da ih tamo proizvodi 2022. godine. Međutim, potrošači tamo i dalje mogu da kupe neka njihova vozila nova, zahvaljujući pomoći kineskog partnera kompanije Dongfeng.

Nema naznaka da Stellantis zaobilazi trgovinske sankcije sa Rusijom. Umesto toga, čini se da Rusija koristi ono što naziva "paralelni uvoz" kako bi održala svoju automobilsku industriju na površini nakon što je doživela pad, nakon invazije na Ukrajinu. U početku su kineske kompanije izvozile svoja vozila u zemlju, a sada se čini da podržavaju i ruski sektor proizvodnje.

U decembru 2023. godine, ruska kompanija pod nazivom Automotive Technologies uvezla je 42 ili više kompleta za sastavljanje modela Citroen C5 Aircross u fabrici u Kalugi. Rojters citira dilere koji su govorili pod uslovom anonimnosti, koji su rekli da kompleti dolaze od Dongfenga, koji ima komercijalno partnerstvo sa Stellantisom, kroz koje može prodavati vozila evropsko-američke kompanije u Kini.

Prva serija kompleta navodno je deo pilot projekta, a fabrika u Kalugi (koja je tehnički još uvek većinski vlasništvo Stellantisa, ali više ne pod njihovom kontrolom) počeće masovnu proizvodnju 2024. godine.

Dileri su rekli da im je rečeno da će uskoro početi da dobijaju C5 Aircross modele sastavljene od kompleta u fabrici u Kalugi, ali nije bilo jasno da li će i dalje biti označeni kao Citroeni. 2022. godine, Rusija je ponovo pokrenula Moskvich, koji je prodavao preimenovana vozila JAC Motors koja su sastavljana u Moskvi koristeći komplete kupljena iz Kine.

Ponovno pokretanje proizvodnje C5 Aircross modela naglašava gubitak kontrole zapadnih kompanija nad svojim brendovima i imovinom u Rusiji. Stellantis je rekao da uprkos tome što poseduje 70 procenata fabrike u Kalugi (ostalih 30 procenata pripada Mitsubishi brendu) među drugim imovinama u zemlji, da je "izgubio kontrolu nad svojim entitetima" koji se tamo nalaze.

Proizvođač automobila je rekao da je kao rezultat toga priznao gubitak od 144 miliona evra (155 miliona dolara po trenutnom kursu razmene). Dok zapadne kompanije gube kontrolu, kineski proizvođači automobila preuzimaju ulogu i čine više od 56 procenata tržišta. Čini se da se to sada stabilizuje s obzirom da se domaća proizvodnja malo oporavlja.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group