Ruska kompanija "Automotive Technologies" potvrdila je da je ove nedelje započela serijsku proizvodnju modela Citroen C5 Aircross u svojoj fabrici u Kalugi, uprkos činjenici da su Citroen i njegova matična kompanija Stellantis napustili zemlju 2022. godine...
Vozila se sastavljaju iz kitova koji su proizvedeni u Kini, a dobavlja ih Dongfeng Motor Group, partner Stellantis brenda u zajedničkom poduhvatu. "27. marta započeta je serijska montaža krosovera Citroen C5 Aircross u fabrici u Kalugi", izjavila je kompanija "Automotive Technologies", prema Rojtersu. "Automobili će stići u salone zvaničnih dilera Citroena u maju 2024. godine, ali moguće je rezervisati automobil već u aprilu."
"Automotive Technologies" je prvi put počeo da testira ovaj metod zaobilaska međunarodnih trgovinskih embarga u februaru. Tada je primio seriju od 42 testna vozila i sastavio ih u fabrici u Kalugi.
Iako tehnički Stellantis poseduje fabriku, kompanija nastavlja da tvrdi da nema nikakve veze sa ovim kitovima i da je "izgubila kontrolu nad svojim entitetima u Rusiji". U februaru je proizvođač automobila saopštio da je prepoznao gubitke od 144 miliona evra (oko 155 miliona dolara po trenutnom kursu) zbog gubitka kontrole nad svojim imovinom.
Citroen i njegova matična kompanija Stellantis su među mnogim zapadnim kompanijama koje su prestale da posluju u Rusiji kao odgovor na njenu invaziju na Ukrajinu. Moskva je od tada počela da koristi "paralelne uvoze" kako bi zaobišla ove embargoe, oslanjajući se pritom u velikoj meri na Kinu. Podaci o trgovini pokazuju da su izvozi iz Kine u Rusiju porasli gotovo sedmostruko između 2022. i 2023. godine. Vrednost tih izvoza porasla je za gotovo 10 milijardi dolara.
Pored Citroen C5 Aircross, Rusija takođe uvozi vozila od JAC Motorsa, koji su preimenovani u vozila Moskvich 2022. godine. I oni su takođe sastavljeni koristeći kitove kupljene iz Kine.