Retki i savršeni trkački klasik kompanije Ferrari odlazi na aukciju

Veoma redak primerak jednog od najlepših Ferrari trkačkih automobila svih vremena naći će se na aukcijskom bloku kompanije RM Sotheby's i njenom događaju koji se održava u okviru Nedelje automobila u Montereju...

Ferrari 500 TRC Spider Scaglietti iz 1957. je najsavršenija verzija 500 TR modela specijalno prilagođena vozaču i predstavlja prvi automobil italijanskog proizvođača koji je nosio ime Testarossa. Jedan od svega 19 jedinica proizvedenih između 1956. i 1957. godine, od kojih su sve otišle po specijalnim narudžbinama, automobil poseduje Scaglietti karoseriju sa nešto širom putničkom kabinom, zajedno sa običnim vratima i vetrobranskim staklima, koji mu dodatno pomažu da se razlikuje od svog prethodnika.

Ovaj klasični model opremljen je četvorocilindričnim motorom dizajniranim od strane inženjera Aurelija Lampredija. Sa svojim moćnim V12 agregatom, koji pokretao i brojne druge trkačke automobile ovog proizvođača iz tog vremena, ovaj model je bio dovoljno moćan kako bi proslavio ovu seriju na brojnim trkačkim stazama, okitivši ga i pobedom u svojoj klasi na Le Manu 1957. godine.

Posebni 500 TRC model koji vidite u galeriji, predstavlja pretposlednji komad koji je sišao sa proizvodne trake u aprilu 1957. godine. Iako je prvobitno bio ofarban plavo/belom kombinacijom boja, njega sada krasi klasična crveno-crna trkačka liverija sa suptilnom belom trakom koja ih savršeno akcentuje. Automobil, koji je 2014. godine kupio poznati kolekcionar Oskar Dejvis, potpuno je restauriran i vraćen u prvobitno stanje.

Pored iskonske, klasične lepote ovaj 500 TRC iza sebe takođe poseduje i bogatu trkačku istoriju. Iako nije imao dobar početak obeležen povlačenjem iz Le Man trke 1957. godine zbog kvara vodene pumpe, on je osvojio dva SCCA E-Modified šampionata tokom sledeće dve sezone. Predivni automobil je učestvovao u najmanje 30 trka između 1957. i 1963. godine, osvajajući titule u 18 od njih. Iako se model nije trkao decenijama unazad, on je postao zvezda i neraskidivi deo sajmova automobila širom sveta i sekcija sa klasičnim automobilima.

Svi potencijalni vlasnici ovog 500 TRC modela verovatno će morati da potroše ogromnu sumu novca kako bi uživali u njegovim čarima, dok prema prvobitnim procenama kompanije RM Sotheby's, on može otići novom vlasniku po bilo kojoj ceni od osam do deset miliona evra nakon što se čekić spusti na događaju koji će se održati 19. avgusta u Montereju.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group