Renault je predstavio novi bi-turbo diesel motor koji planira da ugrađuje u svoja vozila D i E segmenta...
Reč je o 4-cilindričnom pogonsku zapremine 1598 cm3 koji razvija snagu od 118 kW, odnosno 160 KS i najveći obrtni momenat od 380 Nm.
Prema Renaultovim navodima reč je o performansama koje odgovaraju 2,0 motoru, ali zahvaljujući manjoj zapremini potrošnja ovog novog motora i njegova emisija CO2 je za četvrtinu manja.
Velikim delom je za to zaslužan i par turbopunjača, od kojih jedan omogućuje isporuku 90% obrtnog momenta pri svega 1500 o/min, dok se drugi uključuje pri višim obrtajima i zaslužan je za linearnu isporuku snage.
Na kraju dodajmo da u Renaultu tvrde da je za razvoj ovog motora zaslužno i znanje stečeno u svetu Formule 1, odnosno razvoju novih 1,6 turbo motora koji će se koristiti u tom takmičenju.
O.R.