Realni prelazni opseg najpopularnijih električnih modela

Uprkos tome što se svet rapidno kreće ka električnoj mobilnosti, velika neizvesnost još uvek se rađa kada je reč o prelaznim opsezima ovih vozila posebno tokom razmatranja prelaska na ovakav vid transporta...

I dok su vlade širom sveta spremne da uvedu infrastrukturu koja će pomoći da se proizvođači prebace na električnu mobilnost, stvarne prelazne mogućnosti i dalje su za nas samo brojevi na papiru. Kako bismo dobili odgovore na ova pitanja, Me Votson, čovek iza Carwow kanala, odlučio je da testira sve opsege različitih električnih modela koji se nalaze u ponudi na starom kontinentu, vozeći svaki pojedinačno kako bi video koliko je potrebno i šta se desi kada konačno ostanu bez energije. Na testu su se našli Ford Mustang Mach E, Audi Q4 e-tron, BMW iX3, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 i Škoda Enyaq iV modeli.

Test se sastoji od normalnog prelaska maksimalne kilometraže na autoputu, što je značajno veći izazov za električna vozila, koja u ovom slučaju imaju mnogo manje prilika za upotrebu regenerativnog kočionog sistema kako bi povratila nešto energije. Bez previše iznenađenja, Ford Mustang Mach-E, sa dosta manjim baterijskim pakovanjem, prvi je posustao nakon 365 pređenih kilometara, prelazeći svega 83% od svog reklamiranog prelaznog opsega. Ono što je verovatno potpuno zabrinjavajuće jeste to što je Mach-E potpuno stao u nedostatku punjača i posle toga se više nije mogao pomeriti.

Odmah nakon njega, zaustavio se i Audi, koji je prešao oko 347 kilometara, dok je iza njega bio Ioniq 5 sa 379 pređenih kilometara. Oba automobila zaustavila su se potpuno, mada je Hyundai mašina nakon gubljenja snage izvela automatsko parkiranje. Iako nije bio prvi koji je izgubio svoje elektrone, Q4 e-tron je bio u mogućnosti da izvuče svega 78% od reklamiranog opsega, dok je Ioniq 5 izvukao 83%.

Najbliži fabričkim ciframa bili su BMW iX3, sa 411 pređenih kilometara pri prosečnoj potrošnji od 3,6 mi/kWh, što je 91% od reklamiranog opsega. U međubremenu, Škoda Enyaq iV automobil prevalio je 422 kilometra pre nego što se konačno zaustavio. Najinteresantnije od svega jeste to što se u poređenju sa svim ostalim električnim modelima korišćenim u testu, Enyaq iV automobil nudi poseban mod za upravljanje. Uprkos tome što ograničava vozača na brzinu od čest kilometara na čas, ovaj mod omogućuje da automobl bude pokretan pre nego što mu baterije ostanu potpuno prazne.

Na kraju, kao pobednik interesantnog testa izašao je Kia EV6 model sa 437 pređenih kilometara, nudeći 3,7mi/kWh, stigao je na prvo mesto rame uz rame sa iX3 modelom po pitanju potvrđenog prelaznog opsega od ukupno 91% od reklamiranog.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group