Razlog postojanja neverovatno skupocenih automobila

Više slika

Više slika

Automobili specijalnog izdanja običnim, proizvodnim modelima prave opasnu konkurenciju…

Rolls-Royce, Bentley, Ferrari, Porsche i Mercedes imaju svoje specijalne, egzotične modele u floti. Iako je nekada, kao što se verovatno sećate, obeležje visokog statusa bilo posedovanje “običnog” Ferrari ili Bentley modela samo po sebi, danas je situacija mnogo drugačija. Za to možemo okriviti povećani broj super bogatih, možda, ali činjenica je da su “fabrički” automobili izgubili svoju privlačnost zbog specijalnih izdanja, kojih ima toliko da im ne znamo broj.

Uzmimo za primer najnoviju Rolls Royce kolekciju, odnosno linije Wraith Luminary, Black Badge Adamas Collection i Silver Ghost Collection, pri čemu se svaka od njih sastoji od 35 do 50 jedinica. Modeli su dobili specijalni modifikovani enterijer, rasvetu, specijalne efekte i slične stvari, zbog kojih automobili bez tih detalja izgledaju previše obično.

“Dizajniramo automobile sa više unikatnih detalja na umu. Želimo da kreiramo nešto čime se naš kupac može pohvaliti pred svojim vršnjacima”, rekao je Metju Danton, glavni dizajner Rolls Royce Collection automobila. “Sve se svodi na to, da se automobili moraju preneti na sasvim novi nivo u odnosu na standardnu ponudu. Verujemo da je sada to neophodno, čak iako naši standardni automobili teško mogu biti tako okarakterisani. Svesni smo da naši klijenti žive u nekom sasvim drugom svetu, gde je sve daleko od normalnog i mi se moramo posvetiti njima i njihovim željama”.

Napredak u tehnologiji pomaže kompaniji da postigne sve što želi, kako naglašava Danton, posebnu pažnju usmeravajući na efekte rasvete, kao i materijale poput keramike koji nude sjaj ili teksturu. “Industrija se pokreće dalje od ideje da su koža i drvo vrhunac materijala”, kaže Danton.

Tu se pojavljuje i praktični aspekt upotrebe ovih modela takođe. Porsche specijalno izdanje 911 R ima prozore od polikarbonata i krov od magnezijuma, što mu pomaže u smanjenju kilaže. Rolls Royce brend svakako nije usamljen u kreirajnu ograničenih izdanja, jer je to iz dana u dan sve normalnija praksa industrije. Tokom skorašnjih godina bili smo svedoci kreiranja brojnih unikatnih modela, fokusiranih na telo i motor, ali i na detalje.

Prvi koji nam pada na pamet je Aston Martin Vanquish Zagato, a potom Ferrari F12tdf, McLaren 675LT Spider i najnovija verzija ograničenog izdanja Audi R8. Lamborghini je predstavio Lamborghini Aventador SV model, kao da običan Aventador nije bio dovoljno poseban, kao i Centenario, proizveden u samo 40 izdanja.

Ograničena izdanja svakako su deo taktike, odnosno PR trika bilo kog brenda. Najava Bentley Mulsanne W.O., specijalnog izdanja od 100 modela koje će biti lansirano sledeće godine kako bi se proslavila stogodišnjica brenda, dobilo je preko 300.000 lajkova na Instagramu za samo nekoliko dana. Baš kao i u svetu mode, ograničena izdanja najavljuju nam i specifične saradnje, a Bentley je kreirao svoje specijalne modele zajedno sa Breitling i Princess Yachts brendovima.

Prilagođavanje već ustanovljenih, poznatih modela, bilo da su u pitanju sitnice ili neke velike stvari, daju proizvođačima automobile priliku da ponude svojim zahtevnim klijentima nešto novo, posebno u delu tržišta u kom cena i kompleksnost dizajna imaju direktnu vezu.

“Razvijanje novog automobila može trajati godinama”, kaže Omar Šeik, vođa projekta ograničenih izdanja za Bentley Mulliner. “Automobilska industrija sada ograničena izdanja vidi kao priliku da svojim klijentima ponudi nešto novo”.

Neki proizvođači proizvode više automobila. Ferrari je na primer, okrenuo leđa svom samostalno nametnutom broju od 7.000 jedinca godišnje, sa ciljem da proizvodi 9.000 na godišnjem nivou od sledeće godine. Što više automobila jedan brend ima drumu, to njegovi automobili postaju dostupniji, pa je nekako logično da je potražnja za modelima koji se po nečemu izdvajaju sve veća i veća.

Ograničena izdanja su takođe prilika za eksperimentisanje za brendove. “Oni su savršena platforma za prikaz novih ideja, dobijanje povratne informacije vezane za njih i prepoznavanje popularnih varijacija. Tako možemo videti da li će neka ideja biti dobra kao mainstrim opcija, nešto kasnije”, objašnjava Šeik.

“Sa automobilom ograničenog izdanja, imate priliku da probate nešto što ranije nikada niste ili što inače ne biste uradili. Možete pomeriti svoje granice onako, kako nikada ne biste mogli sa običnim automobilom”.

Ipak, ne svodi se sve na uzbuđenje oko noviteta i trku sa konkurentima. Tu je takođe i finansijski aspekt za klijente koji kupuju ove ekstra posebne automobile, jer oni mogu biti sjajna investicija.

Na primer, oni koji se nalaze na Ferrari VIP listi možda su platili 250.000 britanskih funti za jedan od 499 Ferrari 458 Speciale Aperta, dok se taj isti automobil sada prodaje po ceni od oko milion.

Naravno, i investicije mogu biti nezgodne. Lamborghini Gallardo LP570-P Performante, Bentley Continental GT3-R, Maserati GranTurismo MC i Jaguar XKR-S su ograničena izdanja, koja su jedva uspela da zadrže svoju vrednost.

Neki analitičari sugerišu da će, nakon godina neverovatnog rasta cena na tržištu superautomobila, one sada krenuti da padaju. Cene bi mogle da opadnu i za dvadeset procenata na nekim modelima, a samo oni zaista izuzetni modeli imaju vrednost koja i dalje raste.

Investicije možda i nisu najbolji razlog za kupovinu automobila ograničenog izdanja. Svakako, bolje je kupiti jedan takav model jer on sa sobom nosi nešto zaista posebno, što zaista volite.

“Svaki proizvođač luksuznih automobila sada traži priliku da učini svoje modele drugačijim, jer uglavnom isti ljudi kupuju od njih. Postoji dosta kreativnosti u ovim kompanijama, tako da oni zapravo imaju neograničeni broj ideja za kreiranje unikata”, kaže Danton.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group