Proizvodnja baterija u Evropi umesto u Kini mogla bi smanjiti emisije za 37 procenata

Korišćenje obnovljive električne energije moglo bi smanjiti emisije povezane sa proizvodnjom baterija za više od 60 procenata.

Dobro je poznato da su baterije među komponentama modernih vozila sa najviše ugljeničnog otiska, što čini električna vozila prljavijim za proizvodnju od vozila sa unutrašnjim sagorevanjem. Međutim, značajan napredak mogao bi se postići u cilju ekologizacije evropske automobilske industrije premeštanjem proizvodnje baterija iz Kine na Stari kontinent.

Nova analiza organizacije Transport & Environment pokazuje da bi se, jednostavnim premeštanjem proizvodnje u Evropu, emisije povezane sa proizvodnjom baterija mogle smanjiti za 37 procenata. Ako bi se uređaji za skladištenje energije proizvodili uglavnom sa obnovljivom energijom, emisije CO2 mogle bi biti smanjene čak za 62 procenta.

"Baterije i metali koji se koriste u njima su nova nafta. Evropskim liderima će biti potrebna izuzetna fokusiranost i usklađeno razmišljanje kako bi ostvarili klimatske i industrijske benefite," rekla je Julia Poliskanova, viša direktorka za lance snabdevanja e-mobilnošću u organizaciji T&E. "Snažni zahtevi za održivost, kao što su nadolazeći propisi o ugljeničnom otisku baterija, mogu nagraditi lokalnu čistu proizvodnju."

Međutim, Poliskanova kaže da Evropi trebaju bolji alati za podsticanje ulaganja u domaće gigafabrike. Više od polovine (53 procenta) najavljene proizvodnje baterija za Evropu je pod "srednjim ili visokim rizikom" da bude odložena, smanjena ili potpuno otkazana bez podrške vlade.

Ipak, postoje dobre vesti za planetu, jer je 47 procenata planiranih lokacija za proizvodnju u Evropi do 2030. godine obezbeđeno (što znači da je vrlo nizak rizik od odlaganja ili otkazivanja), što je povećanje u odnosu na oko 33 procenta pre godinu dana.

"Trka za baterijama između Kine, Evrope i SAD se intenzivira. Dok su neka ulaganja u baterije koja su bila u opasnosti da budu privučena američkim subvencijama spašena od prošle godine, skoro polovina planirane proizvodnje je i dalje na dohvat ruke," rekla je Poliskanova. "EU mora prekinuti svaku neizvesnost oko gašenja motora sa unutrašnjim sagorevanjem i postaviti korporativne ciljeve za električna vozila kako bi uverila investitore u gigafabrike da će imati zagarantovano tržište za svoj proizvod."

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group